El traçat urbà de Girona aniria de Salt a Montilivi i del Trueta a Vilablareix

Una altra línia enllaçaria l'aeroport i Flaçà per la via del tren convencional

La línia entre Flaçà i Riudellots aprofitaria les vies del tren convencional, comptant que el tramvia es podria adaptar a l'ample internacional de via que es construirà amb el túnel del TAV. Un cop arribat a Riudellots, el traçat abandonaria les vies existents i creuaria el municipi per dirigir-se cap a l'aeroport Girona-Costa Brava, on connectaria tant amb aquesta infraestructura com amb el futur eix transversal ferroviari. Aquesta proposta inclou una nova estació al polígon comercial de Mas Gri, a part de les que ja hi ha a Celrà, Bordils i el centre de Girona. En canvi, no proposa les noves estacions al Pont Major i l'Avellaneda de Girona que sí que s'inclouen en el pla director del sistema urbà de Girona que ha aprovat la Generalitat.

Traçat només urbà

Aquesta línia es compaginaria amb una altra que seria estrictament urbana i que no utilitzaria el túnel del TAV, sinó que passaria per la superfície i aprofitaria l'espai que hi ha de deixar el viaducte de Girona. L'estudi ofereix diverses alternatives, amb canvis més o menys significatius de les unes a les altres, però es decanta per una que inclou dues línies. La primera línia, del nord cap al sud, sortiria de la zona del futur parc científic sanitari de l'hospital Trueta i passaria per la zona del pont de Pedra, la futura estació del TAV, es desviaria després per Sant Narcís cap a la carretera de Santa Coloma de Farners i arribaria fins al nou sector urbanitzat del Perelló i Can Pere Màrtir, ja al municipi de Vilablareix.

La segona línia aniria d'oest a est i començaria a l'extrem de Salt, circularia pel passeig dels Països Catalans i el passeig d'Olot fins a la plaça Europa, amb un traçat de 2,9 quilòmetres. A la plaça Europa, hi hauria una estació d'intercanvi amb la línia nord-sud, i llavors continuaria pel carrer Emili Grahit fins a la plaça dels Països Catalans. Allà giraria cap a l'avinguda Lluís Pericot, posteriorment tornaria a girar cap a l'avinguda de Montilivi i acabaria al campus de la UdG.

El traçat més viable

L'estudi defensa que aquests trams urbans i interurbans pels volts de Girona són els més viables econòmicament de tota l'anella, perquè no requeririen la construcció de tota la infraestructura des de zero i també perquè és on hi ha més demanda potencial.

A més, també es planteja allargar en un futur el ramal cap al Trueta fins a Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis, una zona que també es considera que tindria una quantitat important d'usuaris. Més endavant, des d'allà també es podria continuar fins a Banyoles.

23 estacions. La línia estrictament urbana entre el Trueta, Salt, el campus de Montilivi i Vilablareix tindria 23 estacions o parades, i es construiria en carrers com l'avinguda Lluís Pericot, el passeig d'Olot o la zona on ara hi ha el viaducte.

5 minuts d'interval de pas. L'estudi aposta per un interval de pas de 5 minuts entre cada tramvia per la línia entre Salt i el campus de Montilivi, pel centre de Girona. Això seria en les hores punta dels dies feines, mentre que durant la resta del dia la freqüència seria de 10 minuts. Els festius seria de 10 i 20 minuts respectivament.

16,3 milions de passatgers. Les previsions de desplaçament en el sistema urbà de Girona, Salt i Vilablareix situen en 16,3 milions els usuaris que podrien utilitzar el tramvia en aquesta àrea durant un any, amb una mitjana de 54.500 passatgers al dia. Aquesta dada s'ha calculat prenent com a horitzó el 2026, i seria la demanda que es podria captar amb un servei que englobés aquests tres municipis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.