Menús equilibrats per a la butxaca

Els sopars de Cap d'Any als restaurants del Camp i l'Ebre són d'un 10 a un 20% més barats que els que van servir per entrar al 2009

La tria dels plats que vesti­ran les car­tes dels res­tau­rants la nit de Cap d'Any ha que­dat enrere, ja que va ser un laboriós exer­cici que els seus res­pon­sa­bles van rea­lit­zar el mes pas­sat. I és que, de la teo­ria ini­cial, aquesta set­mana s'ha pas­sat a la pràctica en molts esta­bli­ments, on els fogons estan a ple ren­di­ment. Per con­tri­buir, a més, que tots aquells qui ho desit­gin sopin fora de casa, molts dels nego­cis han apos­tat per un menú una mica més econòmic que el de l'any pas­sat. Aquest ha estat el cas, entre altres, del res­tau­rant Les Fonts de Can Sala de Tar­ra­gona. La seva pro­pietària, Judith Aba­dias, explica que, enguany, l'àpat que ofe­rei­xen costa 115 euros: «És 10 euros més barat que el dar­rer. De moment, ja tenim un cen­te­nar de reser­ves, i encara ens que­den algu­nes pla­ces. Tots aquells que demà vin­guin gau­di­ran d'un ambi­ent molt agra­da­ble, sobre­tot perquè, com que som un dels esta­bli­ments que no des­punta per ser ni dels més cars ni dels més barats, tenim encàrrecs de gent de totes les edats i això és molt enri­qui­dor.»

Pres­cin­dir de pro­duc­tes

La mateixa línia ha seguit l'Hotel Impe­rial Tàrraco de Tar­ra­gona, on el sopar de Cap d'Any és un 26% més barat que el que va ser­vir per entrar al 2009. Una de les emple­a­des argu­menta que, si bé el preu del d'ara fa un any era 180 euros, el d'enguany és de 133: «El des­cens ha estat pos­si­ble perquè el con­tin­gut no és el mateix. S'ha pres­cin­dit d'alguns pro­duc­tes, com la lla­gosta o el llamàntol. Tot i així, també serà de gran qua­li­tat i estarà com­ple­men­tat amb unes vis­tes impres­si­o­nants al mar, així com una deco­ració espe­cial, ja que al men­ja­dor hi haurà una xarxa amb cen­te­nars de glo­bus a sobre que, de sobte, dei­xa­rem caure.»

«Un preu rao­na­ble» també és el que ofe­rirà demà als seus cli­ents Cinta Curto, pro­pietària del res­tau­rant Paio­let de Tor­tosa. «El menú és de 50 euros per per­sona. El preu és més o menys igual que l'any pas­sat. Sem­pre ens hem aven­tu­rat a pre­pa­rar uns plats de carac­terísti­ques simi­lars, i de moment sem­pre ens ha sor­tit bé.» Paral·lela­ment, per a tots aquells qui vul­guin sopar a casa però es vul­guin desen­ten­dre total­ment dels fogons, una bona opció és recórrer a un ser­vei de càtering. Una de les empre­ses que s'hi dedica és El Tas­tet Ser­veis de Res­tau­ració i Càtering, situ­ada al número 10 de la car­re­tera de Cas­tell­vell, al terme muni­ci­pal de Reus. L'Agustí, un dels seus res­pon­sa­bles, comenta que tenen una vin­tena d'encàrrecs: «Els menús van dels 20 als 40 euros per per­sona. Per exem­ple, un de 30 euros podria cons­tar d'una ama­nida de fave­tes a la menta amb per­nil ibèric de pri­mer i filet de llen­guado a la taronja de segon.» «Tots els pro­duc­tes amb què tre­ba­llem són de gran qua­li­tat i tot és cuina amb oli d'oliva. A part, el més interes­sant és el fet que els cli­ents només hagin de venir a bus­car el men­jar i escal­far-lo, per tal que una nit tan espe­cial pas­sin el temps en altres llocs que no sigui a la cuina.»

ALGUNES PROPOSTES

Restaurant Les Fonts de Can Sala de Tarragona
Aperitiu selecte
Mariscada amb llamàntol
Medallons de vedella amb salsa de tòfona o llom d'orada salvatge
Tronquet de Sant Silvestre Preu: 115 euros
Hotel Imperial Tàrraco de Tarragona
Gran aperitiu
Crema de marisc
Piruletes de rap al mar de cava i amb gambes de Tarragona
Filet de vedella amb foie
Pasta de full amb poma macerada amb cítrics Preu: 133 euros
Restaurant Gaudir de Reus
Aperitiu amb pernil ibèric, crema de bou de mar, salmó fumat i foie
Coca de ceps amb llagostins i calamarsets
Orada salvatge
Filet de vedella
Pastís sacher i torrons Preu: 91 euros
Restaurant Paiolet de Tortosa
Per compartir: - Cruixent amb formatge de cabra - Mariscada - Carpaccio de salmó
Anyell al forn
Gelat de nata amb salsa tèbia de xocolata Preu: 50 euros


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.