Societat

Infraestructures

L’N-340 afronta ara serrells de mobilitat per resoldre

Els alcaldes que integren el pacte de Berà demanen que s’elimini el coll d’ampolla entre la Móra i Altafulla

També reclamen el mateix preu d’autopista a les sortides d’Altafulla i Cambrils

Els alcaldes de les comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre es mostren satisfets del pacte que permetrà eliminar la circulació de camions per l’N-340, obligant-los a desviar-se per l’AP-7. No obstant això, els diferents responsables municipals recorden els deutes pendents que les diverses administracions tenen amb aquesta via de circulació tarragonina.

En aquest sentit, l’alcalde d’Altafulla i diputat al Congrés per En Comú Podem, Fèlix Alonso, posa damunt la taula que, tot i que aquesta actuació es dugui a terme, encara queda pendent resoldre el desdoblament de l’N-340 entre la Móra (Tarragona) i Altafulla, un tram que, segons Alonso, “seguirà com un coll d’ampolla per la circulació, per molt que es resolgui el tema de la circulació de vehicles pesants per l’N-340. Per aquest motiu, el conjunt de representants municipals que formen part del pacte de Berà recorden que, amb vista a la trobada vinent –fixada per al 4 de setembre– amb els responsables de Territori de la Generalitat, aquest serà un dels punts de l’ordre del dia. “Aquest serà un dels punts que es discutirà”, sosté Alonso, que recorda que aquesta actuació està planificada però que “no sabem quan s’executarà”.

En aquesta trobada del 4 de setembre els alcaldes també reclamaran altres mesures que facilitin la circulació de vehicles al seu pas per les comarques de Tarragona i, entre altres coses, proposaran que el preu del peatge es mantingui tant a les sortides d’Altafulla-Torredembarra com a la de Cambrils, per evitar “el flux de vehicles que surten en aquest tram per no pagar més”, en paraules d’Alonso. En aquest punt, el congressista i batlle altafullenc destaca que és necessari “trobar una solució que garanteixi la gratuïtat en el tram de Tarragona”, mentre explica, així mateix, que una solució d’aquest tipus servirà per millorar la circulació en aquest tram, i hi afegeix que la sortida per Altafulla-Torredembarra és “la sortida natural per a molts habitants de Tarragona que s’han de desplaçar cap a la zona dels barris de Llevant”. Les dues propostes seran traslladades a la pròxima trobada del dia 4 de setembre.

“Estem satisfets amb la solució acordada”

A.LL

“Estem satisfets amb les solucions que ens han proposat per millorar la circulació en una via potencialment perillosa com és l’N-340”, anuncia l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, que destaca que els batlles que formen part de l’anomenat Pacte de Berà aplaudeixen la proposta de desviament obligatori per a camions a l’AP-7 entre Vilafranca del Penedès i Altafulla i entre l’Hospitalet de l’Infant i Peníscola (Baix Maestrat), amb un increment també de les bonificacions respecte a les previstes per al febrer. Així, està previst que els camions tinguin una bonificació del 42,5%, i els que realitzen desplaçaments locals, del 50%. A l’espera d’aclarir serrells amb els transportistes, els alcaldes es mostren satisfets amb aquesta solució, que es podria materialitzar a principis del 2018.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia