La nevada complica les obres de la nova carretera d'Horta de Sant Joan

La inversió viària més important a l'Ebre, reoberta en part al setembre, ja havia d'estar acabada

«Aquests dies és millor pujar per Gan­desa i Bot, perquè la car­re­tera nova està per aca­bar i amb la nevada ha que­dat molt mala­ment», afirma un boti­guer d'Horta de Sant Joan. De fet, explica que els veïns no ente­nen els retards que les obres han acu­mu­lat contínua­ment; ni tam­poc que el tram entre Prat de Comte i Horta estiga obert al trànsit, tal com ha que­dat després de la nevada. En rea­li­tat, la sen­sació gene­ral és que les obres no han avançat gaire des del setem­bre. Només hi ha feta una rotonda a l'entrada de Prat de Comte, però Política Ter­ri­to­rial encara ha d'arran­jar la tra­ves­sera de la T-330 per aquest poble. Tot seguit, els con­duc­tors es tro­ben amb un tram impor­tant en què encara no hi ha pin­tada la senya­lit­zació horit­zon­tal. A més, hi ha alguns trams sense asfal­tar que amb la neu i les plu­ges dels últims dies han esde­vin­gut pis­tes cober­tes de fang. A banda, con­ti­nuen els tres semàfors que regu­len el trànsit en els trams en què només hi ha un car­ril. Un d'aques­tes trams més estrets dis­corre per l'antiga car­re­tera, i el via­ducte que s'ha cons­truït sobre el riu Cana­le­tes havia que­dat com­ple­ta­ment cobert per la neu.

El tram entre Prat de Comte i Horta, de nou quilòmetres, havia estat tallat des del juliol del 2008 i és ope­ra­tiu a par­tir del 4 de setem­bre del 2009, un mes després del pre­vist ini­ci­al­ment. Aquell últim ajor­na­ment es va jus­ti­fi­car perquè calia ins­tal·lar unes bar­re­res de segu­re­tat. De fet, Política Ter­ri­to­rial ja va adver­tir els alcal­des d'Horta i de Prat de Comte que les obres no esta­rien aca­ba­des del tot, però que la cir­cu­lació seria com­pa­ti­ble amb la fina­lit­zació dels tre­balls. Així, es va reo­brir la car­re­tera perquè l'obra estava molt avançada, i per evi­tar que els veïns hagues­sen de fer una volta de 40 quilòmetres per arri­bar a l'eix de l'Ebre anant per Gan­desa.

Una obra esperada i complicada

gustau moreno

El projecte de millora de les carreteres T-330, T-333 i N-230b, l'itinerari que connecta la població d'Horta de Sant Joan amb l'eix de l'Ebre, es va presentar en societat al maig del 2006. El projecte, molt reivindicat al territori, va ser rebut amb entusiasme en pobles com Arnes, Prat de Comte i Horta de Sant Joan, però també a la comarca veïna del Matarranya ja que millorava la seua connexió amb l'eix de l'Ebre, amb Tortosa i amb el litoral. A més, les obres suavitzarien els revolts, millorarien la seguretat del trànsit i escurçarien fins a dos quilòmetres el recorregut, de 22,7 quilòmetres. Les obres havien de començar a l'octubre del 2006, amb un cost de 42,3 milions d'euros i un termini d'execució de quatre anys. Però després es van adjudicar per 30 milions, si bé l'última xifra donada pel govern puja als 39 milions. En la primera fase dels treballs, entre l'octubre del 2006 i el juliol del 2008, es va millorar el tram entre l'eix de l'Ebre i Prat de Comte, suavitzant els revolts i millorant el traçat de les carreteres T-333 i N-230b. El primer tram, d'uns onze quilòmetres, es va obrir al trànsit el 30 de juny del 2008, però només deu dies després van tornar a tallar la carretera per iniciar les obres entre Prat de Comte i Horta. En la segona fase, Política Territorial va emprendre les obres de la T-330 fins a Horta de Sant Joan. Uns treballs que també es van veure afectats i endarrerits per l'incendi que va patir la població el juliol del 2009.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.