TORRELLES DE LLOBREGAT (Baix Llobregat)

Festa Major de Sant Pau

Entre estelladors i trabucaires

Avui diven­dres Tor­re­lles enceta la seva festa amb els pre­gons i el cor­re­foc. Per dilluns hi ha pre­vista la missa –amb la bene­dicció del pa de Sant Pau–, sar­da­nes i cinema per a tots els públics. El plat fort de la festa, però, arri­barà el cap de set­mana següent. Enguany, com a nove­tat, hi haurà la pri­mera gale­jada de tra­bu­cai­res (dia 30, al mig­dia, parc de Can Sos­tres) i el pri­mer con­curs de fotos de Sant Pau. No hi fal­ta­ran actes emblemàtics com ara el con­curs d'este­lla­dors, les mati­na­des, la bai­xada de car­re­tons, la cursa d'ori­en­tació noc­turna, la fira de l'andròmina o la cami­nada popu­lar.

La pèrdua d'antics ofi­cis, en molts casos vin­cu­lats amb l'agri­cul­tura, va impul­sar un grup de tor­re­llencs a crear el 1982 el con­curs d'este­lla­dors. Les bases indi­quen que els par­ti­ci­pants han d'este­llar una pila de qua­tre troncs de dife­rents diàmetres en qua­tre parts i api­lar-los en el mínim temps pos­si­ble. Vint-i-set anys després és una de les acti­vi­tats cen­trals de la festa major.

Del 22 al 31 de gener. Dia 31, a les 13 h, al Serralet de Can Coll, 27è concurs d'estelladors.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.