Societat

Societat

Milers de tones de voluntat

Els Bancs dels Aliments aconsegueixen un any més un reeixit Gran Recapte d’Aliments per als més necessitats i recullen més de 4.300 tones al territori

Els 27.000 voluntaris d’arreu del país fan possible aquesta fita solidària anual

Tones de volun­tat ha estat el lema de la IX edició del Gran Recapte d’Ali­ments, que tenia com a objec­tiu man­te­nir les tones reco­lli­des l’any pas­sat. I, un cop bai­xa­des les per­si­a­nes, l’objec­tiu ha estat acon­se­guit: més de 4.300 tones d’ali­ments bàsics recap­ta­des per als més neces­si­tats.

A les nou del matí de diven­dres es va donar el tret de sor­tida a la cam­pa­nya solidària de dos dies, orga­nit­zada pels Bancs dels Ali­ments de Cata­lu­nya, i a la qual es van sumar com cada any els mer­cats muni­ci­pals i super­mer­cats de tot el ter­ri­tori, mol­tes asso­ci­a­ci­ons, col·legis i milers de volun­ta­ris que any rere any no dei­xen de posar les seves mans. En total, van ser més de 27.000 les per­so­nes que es van dis­tri­buir pels 2.700 punts de reco­llida i la nau de recepció i clas­si­fi­cació d’ali­ments que va cedir la ZAL (zona d’acti­vi­tats logísti­ques) del Port de Bar­ce­lona per col·labo­rar com a volun­ta­ris en el recapte d’ali­ments d’enguany.

Oli, llet –sobre­tot de nadó– i con­ser­ves eren els ali­ments que els Bancs acon­se­lla­ven com a pri­o­ri­ta­ris, però també es van reco­llir paquets de lle­gums, arròs, pasta i molts d’altres pot­ser no de pri­mera neces­si­tat però també ben rebuts, com ara xoco­lata, oli­ves i fruits secs. Tot anava cap al con­te­ni­dor, ben col·locat, com peces encai­xa­des en un tren­ca­clos­ques.

En Pere i la Jana, pare i filla, eren a les onze en punt de dis­sabte al mer­cat de la Sagrada Família de Bar­ce­lona, per “donar un cop de mà” en la cam­pa­nya, en la qual han par­ti­ci­pat per pri­mera vegada. Expli­quen que pot­ser els costa més omplir el con­te­ni­dor, “perquè el mer­cat és més de pro­ducte fresc”, però tot i així con­fir­men que el ritme de recap­tació “és bo”. Allar­ga­ran el seu com­promís “fins que arribi el relleu”, asse­gura en Pere.

En el segon pis del mer­cat, la Paquita, una vete­rana de la cam­pa­nya amb cinc edi­ci­ons al peu del canó, omplia el con­te­ni­dor a la porta d’entrada del super­mer­cat Caprabo, acom­pa­nyada de la Berta, una noia de 15 anys que repe­tia per segon any con­se­cu­tiu el volun­ta­riat.

“T’arriba al cor”

La Paquita explica el bon ritme amb què s’omplen els con­te­ni­dors: “És poc més de la una del mig­dia i ja n’hem omplert tres!” Des­taca la col·labo­ració que fa la gent gran en la cam­pa­nya: “Són els qui menys tenen i els qui més esforç fan a l’hora de donar” perquè, diu, “el comen­tari que et fan és que pot­ser algun dia es veu­ran ells en situ­ació de neces­si­tat”, una frase que “t’arriba al cor”. La Paquita hi serà, si cal, durant tot el dia.

Els ali­ments recap­tats, que per­me­tran cobrir, segons el direc­tor del Banc dels Ali­ments de Bar­ce­lona, Lluís Fatjó-Vilas, un període de tres mesos, es començaran a repar­tir demà a les enti­tats bene­ficiàries, que ho dis­tri­bui­ran entre els més neces­si­tats. Tan­ma­teix, calen ali­ments tot l’any per a les prop de 210.000 per­so­nes que patei­xen pobresa severa, el 2% de la població del país, i els Bancs dels Ali­ments només cobrei­xen una quarta part de la dieta d’aques­tes per­so­nes.

Col·laboració
Entre mercats municipals i supermercats, la campanya va disposar de 2.700 punts de recollida d’aliments.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.