Infraestructures i serveis

L’AMB pretén transformar carreteres en avingudes

Vol “reciclar” infraestructures per cosir les ciutats metropolitanes i garantir una mobilitat sostenible

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) proposa convertir carreteres en avingudes, “reciclant” infraestructures per connectar les ciutats metropolitanes i garantir una mobilitat sostenible. En l’exposició Metròpolis d’avingudes, situada a l’Espai Mercè Sala, a l’estació Diagonal del metro, l’AMB mostra un imaginari futurista de ciutats enllaçades, amb deu grans avingudes, espais verds, carrils per al transport públic i per a la bicicleta i zones per a vianants. La frase “Adeu autopistes, hola avingudes” resumeix la idea central amb provocació.

El que s’hi ensenya són les propostes guanyadores del concurs Nusos i cruïlles, convocat per captar idees d’arquitectes i enginyers per replantejar el paper de les carreteres, i fins i tot han unit “el millor de les propostes” en un mural. Però aquestes transformacions es podrien realitzar realment? Segons explica a aquest diari Xavier Alarcón, comissari de l’exposició, el model “és viable”, tot i que cal la col·laboració de les diferents administracions implicades en les infraestructures. “És la idea més possibilista” perquè aposta pel “reciclatge” d’infraestructures existents “amb nous usos”, afegeix, la qual cosa és “més econòmica”. L’essencial és “cosir les ciutats metropolitanes”, convertint carreteres en avingudes, generant “vida” i activitat econòmica en diversos trams, que permeti posar-hi parades d’autobusos i camins per fer a peu. El principal objectiu és avançar en la mobilitat sostenible.

L’AMB pren la iniciativa en un assumpte cabdal, en què haurà d’arribar a acords amb la resta d’administracions per decidir les inversions. Les seves propostes, però, quedaran impregnades en el pla director urbanístic, que encara s’està redactant, i que servirà per facilitar que les transformacions es puguin fer. El document tècnic ja s’haurà enllestit a finals d’aquest any i serà llavors quan entrin en joc les negociacions polítiques. Mentrestant, el trajecte entre Barcelona i Montcada i Reixac només admet autopista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.