MOBILITAT
TRANSPORT PÚBLIC
Un tren de FGC cada 5 minuts des del Vallès
En hora punta hi haurà trens cada 2,5 minuts de Sant Cugat fins a plaça Catalunya
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) estrenarà el 9 de desembre la capacitat màxima de les línies de Sabadell i Terrassa amb un tren cada cinc minuts en hora punta (de 7.30 a 9.30 h) a totes les estacions entre les dues capitals vallesanes i la bifurcació de Sant Cugat i un comboi cada dos minuts i mig en totes les estacions entre la bifurcació de Sant Cugat i plaça de Catalunya.
En l’hora punta es doblen els trens que van o surten de Sabadell i Terrassa –es passa de 6 a 12 per hora–, mentre que aquest augment de freqüència suposa passar de 22 a 24 trens per hora de Sant Cugat a Barcelona. Durant la resta del dia, hi haurà un tren cada 10 minuts a Terrassa i Sabadell, de manera que entre plaça de Catalunya i Sant Cugat en passarà un cada cinc minuts.
És la configuració de la xarxa més semblant a un servei de metro i que ha estat possible per la compra de 15 nous combois, l’allargament de les vies i les andanes 1 i 2 i el sistema d’entrada automàtica a plaça Catalunya, però també la instal·lació de subestacions elèctriques a Bellaterra i Rubí que permeten separar el subministrament de la línia del dels tallers ferroviaris de Rubí –les reformes a la xarxa han costat 22 milions i la compra el 2018 dels trens nous, 99,5. Aquesta configuració de trens que paren a totes les estacions amb la mateixa freqüència de pas obliga a eliminar els serveis semidirectes que fins ara s’oferien a Sant Cugat (S5), Universitat Autònoma (S6) i Rubí (S7). Tot i la supressió dels semidirectes, aquestes tres destinacions també guanyen més freqüència de pas. Creix en un 37% el nombre de places de la línia del Vallès i es passa d’una capacitat anual de 80 a 110 milions de viatges.