Infraestructures i serveis

Nova jornada caòtica a Rodalies per diverses avaries

Un problema elèctric talla la circulació de trens a l’R3 entre Ripoll i Torelló durant gairebé cinc hores. L’alta velocitat també pateix retards per una avaria a Madrid

Una altra incidència causa retards durant tot el matí a l’R2 Nord, l’R2 Sud i l’R11 perquè s’ha hagut de circular per una sola via entre Sant Andreu Comtal i Montcada i Reixac

Queixes dels usuaris per la “vergonya” del servei i la falta d’informació

Nou jornada caòtica a la xarxa de Rodalies de Catalunya, amb afectacions a l’R3, l’R2 Nord, R2 Sud i l’R11. Un robatori de cable a Gelida i una altra incidència en el sistema elèctric a l’estació d’Atocha, ja solucionada, també ha provocat retards a l’alta velocitat durant el matí.

Una avaria que ha afectat el sistema d’electrificació (tant la catenària com el pantògraf) ha provocat la detenció a les 5.50h d’un tren entre Ripoll i Sant Quirze de Besora, a l’R3. Per aquest motiu, s’ha tallat la circulació de trens en aquest tram, ja que en aquesta línia el servei és de via única. A mig matí, cap a les 10h, Renfe ha informat que s’ampliava el tall de la línia entre Ripoll i Torelló. En total, gairebé 5 hores d’afectacions fins que cap a les 11.30h els tècnics d’Adif han solucionat el problema i s’ha restablert la circulació de trens.

Durant la incidència, i per cobrir el trajecte afectat, s’ha gestionant un servei alternatiu per carretera, encara que, segons ha informat Rodalies Catalunya, hi ha hagut dificultats per trobar busos i conductors degut a que moltes empreses ja tenien compromesos els serveis amb anterioritat, la majoria de tipus escolar.

El tren que s’ha aturat a les 5.50h entre Ripoll i Sant Quirze de Besora, finalment ha pogut reprendre la circulació en sentit Barcelona.

Pel que fa a l’R2 Nord i l’R11, des de les 7.15h i fins a la 13h, la falta d’alimentació elèctrica per la caiguda de la catenària ha provocat que s’hagi circulat per una sola via entre Sant Andreu Comtal i Montcada Reixac. Això ha provocat retards, que segons Adif, han estat d’almenys 40 minuts. Amb tot, diversos usuaris d’aquestes línies han assegurat a través de les xarxes socials que s’han passat més d’una hora esperant el tren.

La incidència ha provocat, de rebot, retards d’almenys 40 minuts a l’R2 Sud.

Els tècnics d’Adif han solucionat la incidència cap a la 13h del migdia, i el servei ha anat recuperant l’horari habitual al llarg del dia, segons ha informat el gestor de la infraestructura.

Queixes dels usuaris: “Un dia més”

Les queixes dels usuaris per una nova jornada caòtica a Rodalies s’ha traslladat a través de les xarxes socials, sobretot responent als tuits que els diferents perfils de les línies a X (antiga Twitter) han publicat informant de l’avaria i dels retards. “Un dia més”, es queixava un usuari. “Ara ja és cada dia”, deia un altre. “Avui ha tocat a tothom: l’R2, l’R2 i a veure que encara no s’ha acabat el dimarts!”, diu un altre.

La indignació sobretot s’ha fet notar quan els diferents perfils de les línies de Rodalies informaven de retards de 20 minuts de mitjana a primera hora. Molts usuaris han respost enfadats al missatge assegurant que portaven una hora esperant un tren que no passava i que des de megafonia o des de l’estació els convidaven a buscar un transport alternatiu o senzillament els deien que no els podien dir l’hora de pas. Alguns d’aquests missatges han estat esborrats més tard. “Impressionant que per megafonia ens diguin que ens busquem la vida. Ens deixen tirats a Granollers”, explica la Núria, usuària de l’R2 Nord. “Al Clot hem estat aturats fins a 45 minuts, moment en què el maquinista ens ha dit que ens busquéssim la vida”, explica un altre usuari de l’R2 Nord. També s’han queixat del caos i de la falta d’informació: “Una hora esperant a Granollers, ens fan baixar del tren i surt un altre tren sense anunciar, mitja estació s’ha quedat plena de gent perquè deien que no hi havia trens. Un caos i un desastre total com sempre. Avui trigaré tres hores a arribar a la feina”, es lamentava la Carolina.

De la mateixa manera molts usuaris de l’R2 Sud han volgut expressat la seva indignació: “No s’entén que s’està afectant directament a la qualitat de vida del país i les persones”, es queixava l’Àlex. “És una vergonya”, deia un altre usuari. També usuaris d’altres línies, com l’R15 han denunciat retards, tot i que des Renfe i Rodalies no s’han concretat afectacions: “Portem molt de temps parats a Vilanova amb l’R15 cap a Barcelona Pensen informar algun dia? Estem cansats d’arribar tard cada dia”, es queixava un viatger.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.