Infraestructures i serveis

Ryanair manté nou rutes hivernals a Girona però amb un 33% més de vols

L’aerolínia Ryanair consolida l’aposta per l’aeroport de Girona-Costa Brava i aquest hivern, a més de mantenir-hi l’activitat de base operativa amb dues aeronaus fixes, operarà nou rutes entre l’octubre i la represa de la temporada d’estiu, segons ha anunciat aquesta tarda la mànager de la companyia a la península, França i Marroc, Elena Cabrera. La bona notícia per a la instal·lació, però, és que hi haurà un 33% més de vols en comparació amb l’hivern passat, i passaran de 21 freqüències en la passada temporada 2023-24 –42 vols setmanals entre les anades i tornades– a les 28 previstes per als pròxims mesos –56 vols setmanals.

Pel que fa a les rutes, guanyen pes les connexions amb Brussel·les-Charleroi –cinc freqüencies setmanals i sis al desembre–, Pisa –quatre–, Londres-Stansted –el mateix nombre–, i Weeze-Düsseldorf –també quatre–, mentre que es mantenen les freqüències amb Karslruhe i Cracòvia. Les novetats seran les rutes amb Beni Mellal –al Marroc–, Breslau (Polònia) i l’aeroport neerlandès d’Eindhoven, totes tres connexions amb un mínim de dues freqüències setmanals fins al març.

Per contra, cauen de la planificació tres destinacions que a finals de l’any passat s’hi havien inclòs: les de Belfast i Birmingham –Regne Unit–, ja que han detectat més demanda de neerlandesos per visitar les comarques gironines. I també del mercat polonès: d’aquí la continuïtat de la connexió amb Breslau, que ja s’havia incorporat al febrer passat sobre la marxa. També decau la ruta de Marràqueix, que se substitueix, però, per la de Beni Mellal per mantenir un enllaç amb el Marroc.

Més passatgers

El president del Patronat de Turisme i de la Diputació, Miquel Noguer, ha agraït el compromís de Ryanair amb la destinació, després del sotrac de la pandèmia, i destaca que la previsió de 250.000 bitllets a la venda durant els pròxims mesos ajudaran a arribar a l’objectiu de dos milions de passatgers que la Taula per l’Aeroport, amb la Generalitat i la Cambra, s’havien fixat per aquest 2024, per retornar a nivells prepandèmics del 2018 i 2019. Per la infraestructura de Vilobí, ja han passat 1,4 milions de persones fins a final d’agost –amb la millor dada mensual en aquest mes, 344.000 passatgers, des del 2013–.

El que sembla clar ara mateix és que se superaran folgadament els 1,6 milions de viatgers de l’any passat, i Noguer defensa “anar avançant, més a poc o més de pressa”, i també amb altres companyies tot i assumir que Ryanair continua duent la iniciativa i sense l’aposta hivernal farien “un pas enrere”. A llarg termini, Cabrera avança que voldrien créixer a Girona de l’escenari actual –1,7 milions de passatgers transportats anualment– “fins als 3 milions, i amb un o dos avions extres” amb base permanent.

Objectius de futur

La Taula per l’Aeroport té pressupost garantit per desplegar accions de promoció durant dos exercicis més (2025 i 2026). Voldrien recuperar connexions estatals –doblement gravades per les taxes– i obrir-ne amb capitals i grans ciutats, ja que el president de la Cambra de Girona, Jaume Fàbrega, recorda que “a més de la promoció turística, hi ha la promoció de l’empresariat per obrir mercats”. L’altra reivindicació, que el delegat de la Generalitat, Xavier Guitart, va posar sobre la taula és la connexió de l’aeroport amb la línia del TAV i l’estació projectada, que el nou govern català continua veient prioritària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia