Infraestructures i serveis

infraestructures

Reforcen la connexió en bus entre Girona, Llagostera i Sant Feliu

El Departament de Territori i la companyia TEISA reforçaran la connexió en bus entre Girona, Llagostera i Sant Feliu de Guíxols arran de l’“accentuat increment de viatgers de la línia els darrers anys” i per això s’oferiran a partir del dilluns 21 d’octubre set noves expedicions durant les hores punta dels matins i les tardes, fet que permetrà arribar a una freqüència de 15 minuts en aquestes franges (en la resta del dia serà de 30 minuts). La millora suposa un total de 400 noves places diàries en hores punta (més de 90.000 places noves anuals).

El doble de viatgers

Segons s’ha detallat avui en la presentació de les millores de les freqüències, en poc més de dues dècades la línia ha passat dels 305.004 usuaris inicials del 2003 a la projecció de tancar aquest 2024 amb un rècord de prop de 650.000 viatgers. De moment, entre gener i agost, el nombre de passatgers s’ha situat en 406.000, un 14% més que en el mateix període del 2023. El creixement “accentuat” i “sostingut” dels darrers anys, sense que s’hagin augmentat les expedicions des del 2019, ha portat TEISA i la Generalitat a reforçar la línia “per atendre les necessitats actuals”.

Les novetats concretes

Una de les principals novetats és que el servei que connecta Llagostera i Girona començarà un quart d’hora abans, amb un primer servei a les 6.30 hores del matí en comptes d’arrancar a les 6.45 hores com fins ara. Per donar resposta a l’hora punta dels matins, sortirà un autobús cada 15 minuts i a partir d’un quart de 9 la freqüència passarà a ser de mitja hora. Entre les 6.30 i les 8.15 hores hi haurà 9 busos, sortint de Sant Feliu de Guíxols (un d’ells és directe) i de Llagostera que permetran als seus usuaris arribar a Girona abans de les 9 del matí. En sentit contrari, des de la capital del Gironès fins a la Costa Brava, s’afegeix un autobús que sortirà a les 6.30 hores, augmentant en 15 minuts una freqüència que després passarà a ser de mitja hora.

El canvi principal arriba a la tarda amb l’objectiu de facilitar el trasllat a casa d’estudiants i treballadors. A les 15.30, 17.30 i 19.30 hores s’encadenaran tres busos de manera consecutiva amb una freqüència de només un quart d’hora per evitar que els serveis vagin plens i hi hagi gent que s’hagi d’esperar al següent vehicle.

Seguint les demandes

En la presentació de les millores de la línia, realitzada a l’estació d’autobusos de Girona, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque ha assenyalat que “una de les demandes importants que hi ha al territori és que hem de ser capaços de coordinar bé el treball, l’estudi a la universitat i, en definitiva, els hàbits de les persones” i que aquest increment de freqüències de bus “està ben encaixat amb aquestes demandes”. La consellera ha subratllat que “el transport públic de qualitat és una prioritat de legislatura i de país perquè aporta equitat, atorga oportunitats a les persones, millores les sinèrgies econòmiques i contribueix a descarbonitzar el medi ambient”.

Per la seva banda, el director gerent de TEISA, Àlex Gilabert, ha explicat que “aquests reforços donen resposta a l’augment sostingut d’ús del transport públic des de setembre de 2022, moment en el qual es va reduir l’import dels abonaments i títols integrats en un 50%”. Tot i això, ha remarcat que “l’èxit de la mesura s’explica perquè el servei funciona, i els client valoren la freqüència i rapidesa dels servei públic en autocar”. Gilabert considera que “avui en dia, les distàncies es mesuren en temps, de forma que poder seguir augmentant l’oferta d’aquesta línia contribueix definitivament en el canvi modal en contra del cotxe”. També hi ha afegit que “pel que fa a les necessitats d’habitatge actual, el transport públic és una eina fonamental per donar oportunitat de residència en altres municipis de Girona, però amb la mateixa qualitat de mobilitat que en una ciutat”.

A l’acte de presentació també hi van assistir representants d’alguns dels municipis que formen part de la línia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia