Infraestructures i serveis

Trens Dignes exigeix un pla director de mobilitat a Terres de l’Ebre

La plataforma exigeix el desplegament de l’Autoritat Territorial de Mobilitat i més freqüències de tren

La plataforma Trens Dignes exigeix que l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) es desplegui a l’Ebre, tal com va anunciar el Govern a finals del 2023, i que es treballi en un pla de mobilitat que millori les connexions ferroviàries de les comarques del sud. El departament de Territori es va comprometre el desembre passat a crear l’ATM de les Terres de l’Ebre per donar compliment al que havia aprovar el Parlament al juny, L’organisme ha de servir per coordinar el transport públic de viatgers al Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Aquest consorci determinarà les tarifes i executarà les actuacions que s’esdevinguin del Pla director de mobilitat de les Terres de l’Ebre, actualment en fase de redacció. De forma paral·lela, Territori té previst integrar el transport públic de les Terres de l’Ebre al sistema tarifari del Camp de Tarragona abans que acabi l’any.

Trens Dignes lamenta que la implantació de l’ATM no s’hagi fet encara, i assegura que ni tan sols es treballa en el pla director de mobilitat, i que això, ara, complica les reivindicacions per afrontar la interrupció ferroviària derivada de les obres del túnel de Roda de Berà. Sense l’ATM, alerten, no es poden fer realitat reclamacions com l’estació intermodal de l’Aldea, el desplegament d’un transport públic per carretera que garanteixi la capil·laritat territorial o la implantació de l’alta velocitat a l’oferta ferroviària. La plataforma reclama, en la franja de matí, una segona freqüència de l’Avant des d’Ulldecona a Barcelona i que s’aturin a l’Aldea dos dels Euromed que venen de València.

La portaveu de la plataforma Cinta Galiana ha recriminat als representants polítics ebrencs la manca de lideratge i d’unió en la planificació del transport públic de les Terres de l’Ebre. “Cada alcalde demana els seus pedaços, i ja ens sembla bé, però el que fa falta és un estudi de mobilitat perquè si no, no es pot arreglar res”, ha insistit. El portaveu Josep Casadó ha exemplificat l’efecte de les reivindicacions individuals tot explicant que el fet de reclamar parades a tots els municipis de l’Ebre fa que s’hagi alentit el trajecte fins a les prop de dues hores. “Hi ha trens que han d’anar directes, si no, no serveixen si els fem parar per tot arreu. No és competitiu”, ha assenyalat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia