Infraestructures i serveis

serveis

El Pirineu afectat pel tall de telefonia i internet recupera el servei

El tall accidental de la fibra òptica es va produir a una finca agrícola de Talarn aquest diumenge a la tarda

El servei s’ha recuperat totalment aquest matí

Els municipis de la Val d’Aran, l’Alta Ribagorça i del Pallars Sobirà han recuperat aquest dilluns al matí el servei de telefonia i internet que aquest diumenge a la tarda va quedar interromput després que una màquina tallés un cable de fibra òptica en una finca agrícola als afores de Talarn, al Pallars Jussà. Fonts de la companyia Movistar han explicat a l’ACN que el servei ha quedat totalment restablert a les 10.15 hores. Bona part de les poblacions afectades ja havien recuperat la xarxa mòbil i de telefonia fixa durant la nit i a primera hora del matí. Per exemple, a Vielha el servei s’ha restablert cap a les 5 de la matinada.

La incidència també ha impedit l’ús de datàfons i de caixers automàtics a les acaballes d’un cap de setmana de ple turístic al Pirineu, cosa que ha motivat queixes de visitants, comerciants i hostalers de la zona.

L’alcalde de Vielha, Juan Antonio Serrano, ha anunciat que l’Ajuntament presentarà una reclamació “el més contundent possible” davant Movistar per la manca d’informació i comunicació durant les més de 10 hores que va durar el tall a la capital aranesa. També ha “encoratjat” la resta d’alcaldes afectats a presentar reclamacions perquè no es torni a repetir una situació com aquesta. A més, Serrano ha qualificat de “barbaritat” que les comunicacions de les quatre comarques de l’Alt Pirineu i Aran depenguin “d’un cable” i que no hi hagi un “pla B”. I ha afegit que el tall s’ha resolt amb 10 hores i no en 4 o 5 dies per les “pressions” de la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.