PALAFOLLS
Acord plurimunicipal per prevenir els incendis a Ciutat Jardí
Malgrat de Mar, Palafolls i Santa Susanna redactaran un pla per a la urbanització que ocupa part dels tres termes
El document vigent, del 2013, presenta errors i incongruències a nivell tècnic
Pas endavant per actuar amb eficàcia davant el perill d’incendis. Els municipis maresmencs de Malgrat de Mar, Palafolls i Santa Susanna han signat un acord per redactar conjuntament un pla per a la urbanització de Ciutat Jardí, que ocupa part dels tres termes tot i que la gran majoria pertany a Palafolls. Aquest document únic, que està previst que s’enllesteixi en un màxim de cinc mesos, haurà de substituir el darrer pla de prevenció d’incendis que es va aprovar el 2013 i que presenta “errors i incongruències a nivell tècnic”.
Els veïns de la urbanització han manifestat de forma reiterada la necessitat de disposar d’unes mesures àgils i efectives a la zona que permetin garantir la seguretat en cas de foc, especialment a l’estiu. Des de l’Ajuntament de Palafolls s’informa que en els darrers anys, s’ha treballat per un bon manteniment de les franges i s’han posat en funcionament tres hidrants nous a Ciutat Jardí i Sant Genís de Palafolls, per ampliar la cobertura de la zona i dotar el cos de bombers de més punts de càrrega d’aigua en cas d’incendi. Aquest any, se n’instal·laran una desena més.
El conveni s’ha efectuat mitjançant el recurs tècnic de prevenció d’incendis forestals: Projectes de franges/parcel·les d’urbanitzacions i nuclis de població, sotmesos a concurrència competitiva, en el marc de la convocatòria del Catàleg 2023 del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023, concedit per la Diputació de Barcelona. Les tres parts han acordat mantenir un contacte directe, per tal de compartir la informació, els suggeriments i/o les propostes de millora per la redacció del PPU Ciutat Jardí. També s’ha designat una persona tècnica de referència de cada ajuntament i s’han compromès a compartir el text final per la seva aprovació.
Amb la finalitat de garantir la correcta execució del conveni, a petició de qualsevol de les parts, es podrà constituir una Comissió de seguiment, integrada mínimament per la persona tècnica designada i amb l’objectiu d’analitzar, avaluar i controlar els compromisos i les obligacions. El conveni va entrar en vigor a finals de gener i estableix la seva durada fins el 30 de juny, data màxima en la qual s’haurà d’haver redactat i aprovat el document. En qualsevol moment abans de la seva finalització, si fos necessari, les parts podran acordar la seva pròrroga, per un termini addicional màxim de fins a quatre anys.