Infraestructures i serveis

SOCIETAT

Primer dia feiner del tall a l’L2 entre La Pau i Badalona

El primer dia feiner del tall de la línia 2 del metro entre les estacions de La Pau i Badalona Pompeu Fabra ha trastocat la rutina d’alguns passatgers: “Totes les èpoques són dolentes per fer obres”. Així s’ha expressat Jesús Pich, que desconeixia que dissabte van començar unes actuacions en aquest tram de l’L2. Pich ha d’anar a treballar i ha criticat el continu d’intervencions en aquesta línia els últims mesos, especialment coincidint amb festivitat escolar, perquè en el seu cas no disposa “d’un mes per fer vacances” i això “afecta” a la mobilitat. En canvi, Ariadna Serra Salvador ha admès que coneixia de les obres al subsol, però se n’havia oblidat i ha afirmat que “les indicacions estan bé” i “molt ben comunicat”.

Serra ha reconegut que dissabte la va agafar “desprevinguda”, malgrat saber que hi havia unes feines programades, i aquest dilluns també. Tot i això, ha aplaudit l’autobús llançadora que fa el mateix recorregut del tram afectat de l’L2, “hi ha molts cartells pel carrer i només cal seguir-los”, ha explicat. A parer seu, “si fan obres serà per una bona raó i mentre es donin serveis alternatius, ja està bé”, ha rematat Serra.

Per contra, Pich ha criticat els treballs duts a terme en aquesta estació en menys d’un any: “No tinc un mes de vacances”. Per això, ha recalcat que “afecta” a l’hora de moure’s per anar a treballar. L’usuari s’ha queixat també de les obres als carrers de Barcelona, “no sé fins a quin punt és convenient col·lapsar” la capital catalana i ho ha qualificat de “despropòsit”.

Precisament, l’estiu de l’any passat l’estació de La Pau va alterar el servei, però pel tancament d’un ramal de l’L4, entre La Pau i Selva de Mar. Unes actuacions d’accessibilitat a l’estació, així com millores en la infraestructura de la via i la instal·lació d’una agulla de tipus ’bretelle’ per augmentar la capacitat del transport.

Bus llançadora

Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) ha programat un servei d’autobús llançadora per cobrir el trajecte afectat entre La Pau i Badalona Pompeu Fabra (L2), que duu a terme el mateix recorregut i amb el mateix horari que el transport del subsol. Alhora, ha recomanat aprofitar la resta de la xarxa ferroviària com ara des de la mateixa estació de La Pau que enllaça amb l’L4 i l’estació de Besòs (L4), a prop de La Pau, des d’on hi ha l’opció d’agafar el TRAM que arriba a Sant Roc i Gorg (L2).

Pel que fa a la resta de la línia 2, entre La Pau i Paral·lel, funciona amb normalitat. Les obres formen part d’una actuació a les plataformes de via de les estacions d’Artigues i Pep Ventura, que permetran reduir les incidències i millorar el servei. Els treballs tenen un pressupost d’1,7 milions d’euros. Les intervencions s’allargaran fins al 21 d’abril, coincidint amb la Setmana Santa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]