Serveis

Tres quarts d'hora més de dia

La línia entre Puigcerdà i Barcelona estrena un tren semidirecte que redueix la durada del viatge a dues hores i mitja

Només una trentena d'usuaris van pujar al comboi en l'inici del trajecte

El tren va arribar amb 9 minuts de retard a plaça Catalunya per un problema elèctric

A les sis i vint del matí d'ahir una tren­tena de per­so­nes aga­fa­ven el tren a Puig­cerdà, cap a Bar­ce­lona. Eren cons­ci­ents que, si no hi havia cap incidència, el seu dia seria tres quarts d'hora més llarg. La línia R3 entre Puig­cerdà i Bar­ce­lona va estre­nar ahir els dos trens semi­di­rec­tes –un al matí, d'anada, i un altre a la tarda, a les sis i trenta-dos, de tor­nada– que cobrei­xen el tra­jecte entre les dues capi­tals amb un guany de temps de qua­ranta-cinc minuts. Els viat­gers que van aga­far el tren a Ripoll i a Vic també van fer el recor­re­gut més ràpid del que era habi­tual fins ara. Van estal­viar-se vint-i-set i vint minuts, res­pec­ti­va­ment. En total, noranta per­so­nes van uti­lit­zar aquest ser­vei ahir al matí.

No és que els com­bois hagin aug­men­tat la seva velo­ci­tat. El guany ha estat pos­si­ble perquè els trens han dei­xat de parar a sis esta­ci­ons en què abans sí que ho feien. Els usu­a­ris que viuen a Puig­cerdà con­ti­nu­a­ran sense poder dur els nens a l'escola i, al ves­pre, encara arri­ba­ran a casa amb la pri­mera part del par­tit de la Cham­pi­ons començada. Però el tra­jecte que abans feien en tres hores i quart es redu­eix a dues hores i mitja. I això per­met allar­gar el cafè i la xer­rada amb els com­panys; no arri­bar amb el temps just a la feina o que el pai­satge del tren es faci una mica menys repe­ti­tiu.

A causa d'un pro­blema elèctric, el tren pro­ce­dent de Puig­cerdà va arri­bar amb un retard de 9 minuts a l'estació de plaça Cata­lu­nya i de 5 minuts, a Sants. Mal­grat el retard, el secre­tari per a la Mobi­li­tat de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya, Manel Nadal, va cele­brar la posada en marxa del tra­jecte. “És una molt bona notícia per als usu­a­ris”, que poden arri­bar a Bar­ce­lona “abans de les 9 i en horari labo­ral”. Nadal va esti­mar com a “rao­na­ble” les dues hores i mitja que tarda el nou semi­di­recte entre Puig­cerdà i Bar­ce­lona, però va reconèixer que és una línia amb trens “incòmodes” i que estan tre­ba­llant perquè aquest curs siguin subs­tituïts per uns altres de “més còmodes, sem­blants als regi­o­nals”. També es valo­rarà la pos­si­bi­li­tat d'ampliar el ser­vei el cap de set­mana i de fer-ho de manera inver­tida. És a dir, sor­tint al matí des de Bar­ce­lona i a la tarda des de Puig­cerdà. L'alcalde de Puig­cerdà, Joan Pla­ne­lla, també es va mos­trar satis­fet per aquest ser­vei, però va mani­fes­tar la volun­tat que es redu­eixi el temps del tra­jecte a dues hores.

Els pri­mers usu­a­ris d'aquest tren semi­di­recte també en van voler valo­rar l'estrena. Quico Tar­ra­de­llas, de Ripoll, va valo­rar posi­ti­va­ment la posada en marxa del tren semi­di­recte. “És una gran millora, però encara neces­si­tem més trens i que les vies es facin dobles fins a Puig­cerdà”. Per la seva banda, David Jordà, de Vic, va des­ta­car “la poca gent que pujava i bai­xava dels vagons”. Durant la jor­nada d'ahir, també es van sen­tir quei­xes d'alguns usu­a­ris que viuen a pobla­ci­ons allu­nya­des de Bar­ce­lona i que, per la reducció del nom­bre de para­des del tren Puig­cerdà-Bar­ce­lona, tenen menys trens per anar a les seves loca­li­tats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.