Salut

GIRONA

Els hospitals de Girona tramiten en un any més de 6.000 comunicats d’IT

Els hospitals de la Regió Sanitària Girona han tramitat 6.137 comunicats d’incapacitat temporal (IT) per ingrés hospitalari des que va assumir la gestió d’aquest tràmit, el setembre de 2022, fins al tancament del 2023. D’aquests comunicats, 3.246 corresponen a la primera baixa produïda per l’ingrés i els 2.891 restants són comunicats de confirmació que es generen de forma automàtica si al cap de set dies el pacient encara continua ingressat.

El projecte, impulsat pel Departament de Salut, s’emmarca dins el Pla d’Enfortiment i Transformació de l’Atenció Primària i Comunitària (PEiTAPiC), que treballa amb l’objectiu de reforçar aquesta línia assistencial i desburocratitzar les seves tasques.

Els primers centres preparats informàticament per gestionar les IT, i per tant on primer es va desplegar, van ser l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa, l’Hospital Santa Caterina de Salt i l’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta. Progressivament es va habilitar a la resta d’hospitals gironins: Palamós, Figueres, Campdevànol, Blanes i Sant Jaume de Calella. També ha incorporat el tràmit la Clínica Salus Infirmorum, en tant que hospital complementari adherit al sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT).

De mitjana, cada mes s’han tramitat uns 430 comunicats relacionats amb la incapacitat temporal, essent el juny de 2023 el mes amb major nombre de baixes i comunicats de confirmació gestionats des dels hospitals: 563 en total (292 baixes i 271 comunicats de confirmació).

La mesura beneficia la població en edat laboral i el canvi permet agilitzar els processos, disminuir el nombre de contactes a l’atenció primària per gestions d’aquest tipus i millorar l’experiència del pacient i el seu entorn. El 18% de les IT generades a la regió són per ingrés hospitalari.

La baixa per IT la genera el propi hospital en el moment de l’ingrés, ja sigui de forma urgent com programada, a petició del pacient i a partir de la informació que es recull en aquell moment. D’aquesta manera, s’estalvien desplaçaments dels familiars al centre d’atenció primària per a gestionar-la. Si al cap de set dies, comptant des del primer dia que va faltar a la feina, el pacient encara continua ingressat, es genera un comunicat de confirmació de manera automàtica, el qual té una validesa de catorze dies. Tant la baixa com el primer comunicat es poden descarregar des de La Meva Salut. Els següents comunicats de confirmació s’han de tramitar des de l’atenció primària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia