Salut

SALUT

Reorganitzen els helicòpters d’emergències

Amb l’objectiu d’assegurar la cobertura territorial, tant el Sistema d’Emergències Mèdiques com els Bombers , situaran els helicòpters que actualment donen servei en diferents punts estratègics

La Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya mani­festa, en un comu­ni­cat, que tant l’atenció a les emergències sanitàries com de res­cat estan garan­ti­des arreu del país, amb els recur­sos de què dis­po­sen tant el Sis­tema d’Emergències Mèdiques (SEM) com Bom­bers de la Gene­ra­li­tat. En relació als mit­jans aeris d’aques­tes dues ins­ti­tu­ci­ons, la Gene­ra­li­tat ha deci­dit reu­bi­car estratègica­ment, tres dels qua­tre helicòpters medi­ca­lit­zats que estan en fun­ci­o­na­ment del SEM, asse­nyala la nota de premsa.

El SEM, de la mà de l’Ins­ti­tut Car­togràfic i Geològic de Cata­lu­nya, ha fet una anàlisi exhaus­tiva de la situ­ació i situarà un dels 3 helicòpters del SEM en actiu, a par­tir de demà dis­sabte, a la heli­su­perfície que Bom­bers té a Lleida. Aquesta reu­bi­cació estratègica per­metrà que les aero­naus del SEM arri­bin a qual­se­vol indret del ter­ri­tori en una franja de 30/40 minuts. La resta d’uni­tats aèries esta­ran a les bases de l’Hos­pi­tal Parc Taulí de Saba­dell i de l’Hos­pi­tal Uni­ver­si­tari Dr. Josep Tru­eta. Aquesta reor­de­nació té per objec­tiu asse­gu­rar la cober­tura ter­ri­to­rial, tant sanitària com de res­cat i sal­va­ment, a tot el país. Es tracta d’una situ­ació de caràcter tem­po­ral ja que els helicòpters han de fer, per nor­ma­tiva aeronàutica, revi­si­ons i man­te­ni­ments obli­ga­to­ris. Per la seva banda, l’Empresa Eli­ance, que presta el ser­vei en amb­dues ins­ti­tu­ci­ons, no està rea­lit­zant la subs­ti­tució dels helicòpters quan aquests entren en man­te­ni­ment, tot i estar-hi obli­gada con­trac­tu­al­ment. Les res­pec­ti­ves ins­ti­tu­ci­ons estan apli­cant les san­ci­ons opor­tu­nes. Per la seva part, el Govern de la Gene­ra­li­tat exi­geix a l’empresa, a més del com­pli­ment con­trac­tual, la total garan­tia de la segu­re­tat dels helicòpters i pri­o­ritza la segu­re­tat dels paci­ents i pro­fes­si­o­nals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia