Calella prova una aplicació per atendre malalts a casa
Permetrà als professionals accedir a la història clínica dels pacients i incorporar-hi dades durant les visites des del mòbil
Es tracta d'un projecte pioner que s'implantarà a partir del mes de juliol
Professionals de l'equip d'infermeria d'atenció domiciliària de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva han desenvolupat una aplicació mòbil per millorar l'atenció dels pacients a casa seva. Segons l'organisme, que gestiona, entre altres equipaments, l'hospital de Calella, es tracta d'un projecte pioner a Catalunya que permet accedir a la història clínica dels malalts i incorporar-hi dades quan es fan les visites sense necessitat de connectar-se a la xarxa.
Els promotors d'aquest nou sistema, que es començarà a implantar a partir del mes de juliol vinent, defensen que, entre altres aspectes, es millora l'eficàcia, l'eficiència i la seguretat de l'atenció. A més, s'aconsegueix superar algunes dificultats amb què es troben els equips de metges i infermeres que fan domicilis i que només l'any passat van atendre un total de 815 pacients. “Moltes vegades necessitem consultar dades de constants, temperatura o analítiques d'evolució i a casa dels pacients no les tenim i o bé les imprimim en paper i les duem en una carpeta, o bé hem de portar l'ordinador i obrir-lo allà, on sovint no tenim cobertura”, explica Griselda Manzano, infermera del servei domiciliari de l'hospital de Calella.
La principal innovació de l'aplicació és poder disposar de tota la informació del pacient i incorporar-hi dades, si s'escau, durant la visita. “Des de l'hospital ens ho baixarem i un cop a casa dels malalts podrem fer les consultes”, hi afegeix Manzano, que admet que, a més, s'aconseguirà estalviar temps i s'evitaran transcripcions errònies.
El nou programa es va presentar durant la jornada d'infermeria d'enguany de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, que es va fer a Calella i que s'ha dedicat a l'ús de les noves tecnologies. Segons la corporació, l'aplicació és una prova de l'aposta i de la importància d'aquest camp en benefici de la població. A més, va obtenir el premi a la millor comunicació de la trobada.