Societat

Els mestres inexperts, a les escoles complexes

L’Estat espa­nyol està entre el terç dels països de l’OCDE on els mes­tres de les esco­les més com­ple­xes estan menys qua­li­fi­cats o tenen menys experiència que els de les esco­les més avan­tat­ja­des. En aquest sen­tit, l’Estat se situa a l’altura d’Itàlia i la República Domi­ni­cana pel que fa a l’experiència, i també la tem­po­ra­li­tat, dels docents a les esco­les d’alta com­ple­xi­tat, i a l’altura també simi­lars a Por­tu­gal, Austràlia o els Estats Units. L’estudi, fet l’any 2015 i fet públic ahir per PISA, també demos­tra que els estu­di­ants que als 15 anys volen ser mes­tres o pro­fes­sors tre­uen pit­jors resul­tats en matemàtiques i com­prensió lec­tora que els que tenen la intenció de dedi­car-se a una altra pro­fessió.

L’informe de PISA no busca les cau­ses d’aquesta diferència, però adver­teix que és una tendència que només rever­tei­xen països com ara Suïssa, Corea, Eslovènia, Hon­gria o Estònia. Entre els estu­di­ants que diuen voler ser mes­tres des­ta­quen sobre­tot les noies, amb un 6% de mit­jana als països de l’OCDE, men­tre que només ho volen ser un 3% dels nois.

L’últim informe de PISA des­taca també que l’auto­no­mia dels cen­tres en la con­trac­tació del pro­fes­so­rat acaba pro­pi­ci­ant una millor orde­nació dels mes­tres. L’Estat espa­nyol se situa a l’altura dels països de Lla­ti­noamèrica, Grècia, França i el Sud d’Europa pel que fa a auto­no­mia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.