Figueres es promociona amb busos gratis per a turistes
Posarà en funcionament dues línies, una des de la Catalunya Nord i l’altra des de poblacions de la Costa Brava nord
Els visitants seran rebuts amb un tast de vins de la DO Empordà
Figueres ha programat per a aquest estiu una campanya per fer venir a la ciutat turistes allotjats a la Costa Brava nord i persones residents a la Catalunya Nord. Per tal de fer-ho possible l’Ajuntament de Figueres oferirà autobusos gratuïts des de Roses i Sant Pere Pescador, l’Escala i Perpinyà al llarg de l’estiu (nou setmanes) dos dies per setmana i dos viatges al dia. L’objectiu és obtenir una major potenciació del comerç, els museus i la restauració local fomentant l’augment de visitants en època d’alta ocupació a la Costa Brava nord i al sud de l’Estat francès. Amb la campanya es busca també consolidar i conscienciar el sector i els figuerencs a partir d’una futura fusió d’estratègies conjuntes i fomentar la creació de productes i serveis orientats al segment de turisme cultural i introduir-los en diferents canals de distribució.
La ruta Un dia a Figueres s’iniciarà el 9 de juliol i acabarà el 31 d’agost i els autobusos sortiran de Roses i l’Escala i de Perpìnyà i St. Cyprien. Els dies de sortida seran dilluns, dimarts, dimecres i dijous. La ruta de l’Escala sortirà a ¾ de 9 del matí i passarà pels càmpings de Sant Pere i posteriorment per Roses, cada dilluns i dimecres. La tornada des de Figueres serà a les 5 de la tarda. La ruta nord-catalana, prevista per al dimarts i el dijous, sortirà de Saint Cyprien a ¾ de 9, passarà per Canet i també per Perpinyà. La tornada també serà des de Figueres a les 5 de la tarda.
La campanya Figueres, as you like! / Figueres, comme vous l’aimez contempla també una visita guiada a Casa Empordà passant per la plaça de l’Església, la de l’Ajuntament i el carrer Peralada fins a la plaça de l’Escorxador. S’ofereix als visitants un tast de vins de la DO Empordà i, a 2/4 de quatre de la tarda, tindran a la seva disposició un trasllat fins al castell de Sant Ferran per poder visitar-lo.
La campanya de promoció de la ciutat tindrà suport promocional als mitjans de comunicació i tindrà un cost al voltant dels 30.000 euros. La campanya busca la implicació tant de l’Ajuntament com del comerç de Figueres i està organitzada per l’empresa Gigs Girona/Turisme Imaginari. La tasca que assumeix l’associació de comerciants té la finalitat de buscar la implicació dels seus associats i contribuir amb material per a una bossa de benvinguda als nous visitats, entre d’altres. L’Ajuntament prepara flyers, fa la campanya als mitjans i dissenya el material promocional.