Societat

Sant Cugat farà la primera prova del bus sense xofer

El vehicle, batejat amb el nom d’Èrica, rodarà per vuit ciutats

La demostració es tancarà a Vic a l’octubre

Serà a Sant Cugat i serà a partir del 7 de setembre. La ciutat vallesana serà la primera de Catalunya a posar a prova un vehicle de transport col·lectiu que es mou sense conductor. Es tracta de l’Èrica, un projecte promogut per l’Associació de Municipis pel Transport Urbà (AMTU), amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat, que entre principis de setembre i finals d’octubre es posarà a prova en vuit ciutats diferents del país.

La primera experiència es farà en un recorregut per la Rambla del Celler de Sant Cugat, entre els dies 7 i 11 de setembre. La segona parada de la gira de l’Erica serà al parc Vallparadís de Terrassa, entre el 14 i 18 de setembre. Sabadell veurà circular el bus entre el 21 i el 23 de setembre, a la plaça de l’Àngel, mentre que el campus de Montilivi, a Girona, serà el següent escenari de l’experiència entre els dies 26 i 28 de setembre.

Ja a l’octubre, l’Èrica rodarà pel Vendrell, entre els dies 3 i 7, i anirà després a Reus, on farà de llançadora entre la parada del bus i l’entrada de la fira Exporeus, entre els dies 10 i 14 d’octubre. El penúltim escenari serà el Vendrell, del 17 al 21 d’octubre, i la gira acabarà al passeig de Vic, per on hi circularà l’Èrica entre els dies 24 i 28 d’octubre.

El bus autònom que es posarà a prova és un model de fabricació francesa, de la firma EasyMile i operat per Transdev, amb capacitat per a 12 persones i que circula a una velocitat de 18 km/h.

Els municipis escollits per acollir la gira de l’Èrica han sortit d’una vintena que van presentar la seva candidatura a l’AMTU. Els responsables de la iniciativa han batejat el vehicle amb el nom d’Èrica perquè és la paraula que es forma amb les primeres lletres dels termes que millor defineixen aquest nou model de transport: elèctric, revolucionari, intel·ligent, compartit, amable.

Els impulsors de la iniciativa aspiren que Catalunya es posi a l’alçada de França, on diverses ciutats ja han incorporat el bus autònom, més enllà de les proves pilot.

Recta final a l’ampliació de l’L-10

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va posar en marxa ahir les proves de funcionament dels trens sense conductor que circularan per la nova línia 10 Sud, entre les estacions de Collblanc i Foc Cisell. Els trens en període de proves simularan durant algunes setmanes el seu comportament habitual, sense passatgers i amb tots els sistemes operatius, per comprovar el funcionament de les mesures i vies de seguretat i per formar els treballadors sobre la seva gestió. Segons TMB , en tractar-se de trens sense conductor el període de proves que ara comença és més important que en altres ocasions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.