Societat

Queixes pels ‘botellones’ dels caps de setmana a la marina d’Empuriabrava

Al sector de l’aeròdrom, veïns i un hotel del barri diuen que la situació és insostenible i reclamen solucions

El carrer de l’Aeròdrom, a Empuriabrava, s’ha convertit els divendres i dissabte en espai de botellones. La proximitat de la discoteca Passarel·la fa que el carrer a més de servir d’espai d’aparcament, també reuneixi grups de joves fins a altes hores de la matinada amb cotxes equipats de material de sonorització a tot drap –amb freqüències de baixos particularment potents–, i maleters carregats de begudes; els veïns asseguren que la situació s’ha tornat insostenible i que les reunions mantingudes amb l’Ajuntament no ho han solucionat. Entre els afectats hi ha les naus i locals comercials, que es troben pintades a les portes i façanes, vidres, ampolles o fins i tot excrements escampats davant dels establiments. La principal molèstia, però, és volum de música descontrolada, dels motors accelerats i els clàxons fins a altes hores de la matinada.

Clients indignats

Tot i que hi ha pocs residents en aquest sector, el principal afectat és l’hotel Castell Blanc, un establiment de 60 habitacions. L’hoteler assegura que d’ençà d’uns tres anys viuen un infern. No és el soroll de la discoteca que molesta, sinó la gresca d’aquestes concentracions de joves que s’allarguen fins a la matinada. El propietari de l’establiment assegura que ni el doble vidre no pot protegir la vintena d’habitacions que donen a la zona de botellón. Les solucions reclamades passen per més presència de la Policia Municipal per impedir les concentracions, o tancar l’accés al carrer.

L’alcalde, Salvi Güell, admet la problemàtica, però recalca que ja s’hi han fet actuacions: arran d’una reunió mantinguda amb els veïns abans de l’estiu, l’Ajuntament ha habilitat una zona d’aparcament més allunyada de l’hotel, s’han instal·lat direccions prohibides per redirigir el trànsit i s’ha intensificat la presència de la policia. L’Ajuntament considera que el nombre d’incidències ha baixat, si bé és difícil fer-ho desaparèixer del tot. Mentrestant la direcció de l’hotel assegura que ha d’afrontar les queixes dels clients, i en diverses ocasions l’única sortida ha estat tornar els diners als clients indignats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.