Pèrdues milionàries a les empreses

La falta de llum està pro­vo­cant pèrdues milionàries a les empre­ses. Per exem­ple, l'empresa Fri­goríficos del Moral, de For­nells de la Selva, va estar fins ahir a la tarda sense llum. Segons el gerent de l'empresa, Juan del Moral, tenien a les cam­bres fri­gorífiques 1.200.000 euros en mer­ca­de­ria que neces­si­ta­ven refri­ge­rar urgent­ment per evi­tar per­dre-la. Final­ment, ahir a la tarda van recu­pe­rar la llum i sem­bla que el gènere es podrà recu­pe­rar.

De fet, els pro­ble­mes han estat greus en tots els sec­tors, espe­ci­al­ment en aquells muni­ci­pis que s'han que­dat a les fos­ques. Des del gremi de fle­quers expli­ca­ven la situ­ació caòtica que han vis­cut. «Als pobles que s'han que­dat sense llum només s'ha pogut fer pa en aquells forns que tenen gene­ra­dor propi. I, en ser els únics, tenien llar­gues cues de cli­ents, fins i tot de pobles veïns», explica el pre­si­dent del gremi, Robert Figue­ras, el qual va afe­gir-hi que es farà una valo­ració de les pèrdues i s'estu­diarà si cal fer recla­ma­ci­ons i a qui.

Un altre sec­tor indig­nat és l'asso­ci­ació de con­ces­si­o­na­ris de vehi­cles (Corve), la qual ja ha tras­lla­dat a la patro­nal giro­nina i a les cam­bres «quei­xes for­mals per la situ­ació de per­ju­dici» de què són objecte. Corve demana a aques­tes enti­tats que «empren­guin acci­ons per exi­gir a les com­pa­nyies elèctri­ques el res­ca­ba­la­ment a les empre­ses afec­ta­des, ja que, tot i accep­tant l'excep­ci­o­na­li­tat del tem­po­ral, no és admis­si­ble que la falta de sub­mi­nis­tra­ment s'hagi allar­gat de manera insos­te­ni­ble». Corve també reclama res­pon­sa­bi­li­tats als polítics per no haver con­tro­lat «de forma con­tun­dent» les elèctri­ques.

Per la seva banda, el Fòrum Patro­nal Gironí, for­mat per les patro­nals FOEG i Pimec denun­cia una vegada més el «dèficit històric d'infra­es­truc­tu­res que ha de supor­tar la demar­cació de Girona». En un comu­ni­cat afir­men que «ha fal­tat capa­ci­tat de direcció i lide­ratge per ges­ti­o­nar el que era pre­vi­si­ble». «Calia una ins­trucció clara per evi­tar la mas­siva presència de vehi­cles a les car­re­te­res», diuen.

Pel fòrum, mol­tes tor­res elèctri­ques «podrien com­plir les espe­ci­fi­ca­ci­ons tècni­ques exi­gi­des, s'haurà de demos­trar». I, pel que fa al cable d'alta tensió sobre l'AP7, «una pri­mera inves­ti­gació d'urgència ens indica que, havent-lo des­con­nec­tat de la xarxa, hau­ria estat sufi­ci­ent per res­ta­blir el trànsit més aviat». El comu­ni­cat també espe­ci­fica que el col·lapse que es pro­du­eix a l'N-II és «degut al coll d'ampo­lla que ori­gina el final de la zona d'auto­via i a la reducció nova­ment a dos car­rils, a més d'un cert grau d'inci­visme de molts con­duc­tors que van ocu­par els dos car­rils en la mateixa direcció».

En espera d'expli­ca­ci­ons «con­vin­cents que ara no tenim», el fòrum patro­nal creu que resulta cada cop «més evi­dent que no dis­po­sar d'una xarxa viària sufi­ci­ent a Girona pro­voca que els pro­ble­mes tin­guin una dimensió més gran». També diu que «és inad­mis­si­ble que les tres úniques vies de comu­ni­cació que tra­ves­sen Girona de nord a sud, l'AP-7, l'N-II i la línia fer­roviària, que­din totes inu­ti­lit­za­des durant 22 hores. Al seu parer, fer una «pre­visió mínima perquè alguna de les infra­es­truc­tu­res fos uti­lit­za­ble sem­bla que no és dema­nar la lluna en un cove».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.