Societat

Ábalos anuncia per al 2021 tot el corredor mediterrani

El ministre assegura que l’obra només depèn de les qüestions tècniques

Calvet reclama els enllaços clau

La connexió amb via d’ample europeu entre Algesires i la frontera amb l’Estat francès serà una realitat l’any 2021, segons va anunciar ahir a Barcelona el ministre de Foment, José Luis Ábalos. El màxim responsable de les infraestructures espanyoles va ser a la capital catalana liderant un acte de valencianisme convocat per l’Asociación Valenciana de Empresarios (AVE), que, amb el seu president al capdavant, Vicente Boluda, patrocina una campanya d’impuls a les obres del corredor. L’acte va reunir un miler d’empresaris, molts vinguts de València, encapçalats pel president de Foment, Joan Rosell. També hi va ser el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i el president del govern murcià, Fernando López Mira.

En la seva intervenció, el ministre Ábalos va assegurar que el projecte per unir tot el litoral mediterrani de l’Estat amb el centre d’Europa ja no és un problema pressupostari per a les finances espanyoles perquè “la qüestió financera està tota resolta”. En tot cas, va puntualitzar el ministre, la concreció dels treballs dependrà de qüestions tècniques relacionades directament amb la realització dels projectes i les obres. Amb ganes de ser concís, el ministre va dir que el 2019 estarà tot el corredor adjudicat menys tres trams.

“Som a la recta final”, va dir Ábalos”, que va atribuir el retard que acumula la infraestructura a l’impacte de la crisi econòmica en les obres públiques i a la gestió del govern anterior. “Jo sempre n’he estat un gran defensor, com a diputat valencià”, va afirmar.

A l’acte d’ahir hi va ser present, com a representant de la Generalitat, el conseller de Territori, Damià Calvet, que en declaracions posteriors a la premsa va advertir que “el corredor mediterrani és molt més que un tren que va del sud al nord i que amb la posada a punt de la línia no n’hi ha prou”. No és només un tren que passa, sinó també un tren que connecta”, va insistir Calvet.

En aquesta línia el conseller va recordar la importància de connectar el corredor amb infraestructures, clau com ara el port de Tarragona, el port de Barcelona i altres terminals logístiques. Calvet va posar com a exemple del que no pot ser el conveni signat entre la Generalitat i l’Estat pels accessos ferroviaris al port de Barcelona, conveni que no s’ha dut a la pràctica.

Íntegrament en castellà

L’acte dels empresaris valencians d’ahir a Barcelona és la culminació de dos anys d’actes organitzats per l’AVE i que ha tingut com a motor central una campanya d’adhesió popular a la crida #QuieroCorredor i que ha aconseguit, fins ahir, l’adhesió de 11.589 ciutadans. L’acte va estar plantejat com un debat de televisió en què van participar Ábalos, Rosell, Boluda i d’altres, dirigit per la presentadora de televisió, Núria Roca, que es comportava com si estigués presentant un programa en directe. L’esdeveniment també va tenir la dosi de missatge polític, perquè va servir per reivindicar el tren com allò que “uneix” els espanyols davant la reunió. En més d’una ocasió es va posar damunt la taula una queixa que a Catalunya també és una vella reivindicació no resolta; la falta d’enllaç ràpid via tren entre Barcelona i València. La totalitat de l’acte es va fer en castellà tret d’un “bon dia” inicial de la presentadora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.