L'estació de Cambrils, a 13 metres de terra

On no hi ha cap mena de dubte que es cons­truirà una estació nova és a Cam­brils, ja que el Minis­teri de Foment en va posar a lici­tació les obres al gener per 22,8 mili­ons d'euros. La ter­mi­nal tindrà un dis­seny avant­guar­dista i es cons­truirà a 13 metres d'alçada. En aquest punt, el cor­re­dor medi­ter­rani pas­sarà ele­vat sobre grans pilo­nes per evi­tar-ne l'efecte de bar­rera, en un via­ducte de 746 metres de llarg, i una amplada entre 12,6 i 28 metres segons si hi pas­sen dues o qua­tre vies. L'estació tindrà dues anda­nes de 213,4 metres de llarg i sis d'ample, pro­te­gi­des per sen­gles mar­que­si­nes. L'edi­fici cons­tarà d'un vestíbul d'accés a la planta baixa, amb cafe­te­ria i boti­gues, zona de venda de bit­llets i ser­veis al viat­ger, des­pat­xos i la secció de man­te­ni­ment. La con­nexió amb les vies, que seran a dalt, es farà amb esca­les i dos ascen­sors a cada andana. Un segon edi­fici, més petit, inclourà cam­bres per al per­so­nal, ser­veis i ins­tal·laci­ons fer­roviàries.

La urba­nit­zació del vol­tant tindrà un vial d'accés que per­metrà atu­rar-se a davant de l'edi­fici –hi haurà zona de càrrega i descàrrega i esta­ci­o­na­ment de busos i taxis– i donar el tomb sen­cer per sor­tir-ne sense haver de fer cap mani­o­bra. L'apar­ca­ment, per a 160 vehi­cles, comu­ni­carà amb l'estació per l'espai de sota del via­ducte, plan­te­jat com una gran plaça per a via­nants amb apar­ca­ment de bici­cle­tes, mobi­li­ari urbà i par­ter­res enjar­di­nats.

La ter­mi­nal es cons­truirà sobre el cor­re­dor medi­ter­rani, que passa uns quants quilòmetres a l'inte­rior del nucli urbà de Cam­brils, per la qual cosa caldrà allar­gar un tram nou amb rails perquè el Tram­camp con­tinuï des de la via actual fins a l'estació nova, en un traçat que dis­cor­rerà en gran part paral·lel a la sor­tida per la car­re­tera de Mont­brió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.