Es presenten a la UJI estudis sobre l'adquisició de terceres llengües
Entre el 13 i el 15 de setembre prestigiosos investigadors participen el 8è Congrés Mundial sobre multilingüísme
La Unitat d'Educació Multilingüe de la Universitat Jaume I acull el 8è Congrès mundial sobre multilingüisme (8th International Conference on Multilingualism and Third Language Acquisition) que se celebrarà del 13 al 15 de setembre de 2012 i en el que investigadors provinents de diversos països presentaran els seus estudis sobre l'adquisició de terceres llengües des de diferents perspectives com ara educatives, neuropsicològiques, evolutives o sociolingüístiques.
L'objectiu d'aquest congrés és promoure la investigació del multilingüisme atesa la diversitat lingüística actual i davant l'aposta de les institucions per afavorir el multilingüisme. En aquest sentit, destaca la participació de Vivian Cook de la Universitat de Newcastle que parlarà sobre el concepte que ell mateix ha encunyat ‘multicompetence' i la seua implicació en el terreny de l'adquisició de l'anglès en comunitats bilingües; Ofelia García de la Universitat de Nova York, que presentarà les seues experiències en l'ús de més d'una llengua d'instrucció per a una mateixa matèria; Jasone Cenoz, de la Universitat del País Basc, que explicarà el seu model per avaluar el grau de multilingüisme dels centres escolars de tots els nivells educatius, i la professora Larisa Aronin provinent de Oranim Academic College a Israel i actualment de permís sabàtic en el Trinity College de Dublin.
Aquest congrés, de reconegut prestigi internacional tant per la qualitat dels ponents convidats com per la varietat en la procedència de participants (Japó, Estats Units, Xina, Alemanya, Austria, França, Portugal, Grècia, Holanda, Suècia, Finlàndia, entre d'altres) s'ha celebrat des de 1999 en diverses comunitats bilingües d'Europa com ara Innsbruck (Àustria), Leeuwarden-Ljouwert (Holanda), Tralee (Irlanda), Freiburg (Suïssa), Bolzano (Itàlia) o Sterling (Escòcia).
La Universitat Jaume I investiga sobre el fenomen del multilingüisme des de l'any 2001, fruit d'aquest treball s'ha creat Unitat d'Educació Multilingüe per transferir a la societat els resultats els seus estudis.