MIQUEL MORENO
CONDUCTOR I MEMBRE DE L’ASSOCIACIÓ D’USUARIS DE VEHICLES ELÈCTRICS
“El cotxe em portava i ara és com una joguina”
“Segur que millorarà quan cobrin per l’energia i les empreses vegin negoci en els punts de càrrega”
“És el futur i a països com ara Noruega, on la meitat del parc és elèctric, és ja el present”
Conductor eficient
Aquest mataroní va guanyar el primer ral·li de Som Mobilitat com a conductor més eficient, gastant menys quilowatts per arribar fins a Olot. Amb el seu cotxe cada dia fa 90 quilòmetres per anar a la feina a Hostalric.
Aniré de vacances a París sense problemes, en només tres hores més que amb un cotxe a motor
Fa un any i mig que es va decidir pel cotxe elèctric. Ha valgut la pena la inversió?
La millor que he fet mai. Jo no era de cotxes i vaig estirar el segon 17 anys per esperar i canviar-me a un d’elèctric. Abans, el cotxe ni me’l mirava, només em portava i ara, és com una joguina. M’ha costat 36.000 euros, però amb els descomptes de la marca i les ajudes he acabat pagant 26.000 euros.
S’hi ha de sumar el cost del punt de càrrega a casa, no?
Sí, però és econòmic. Amb l’acord de la comunitat, he pogut aprofitar la potència i l’energia per posar un gestor de càrrega. Soc el primer del bloc, però podran carregar altres veïns aprofitant la potència que a la nit no es fa servir amb un preu del quilowatt més econòmic.
Els usuaris teniu una bona xarxa de càrrega al carrer?
Sí, però encara et trobes moltes estacions pendents de connectar i s’han de millorar amb més carregadors perquè hi ha cotxes que no carreguen ràpid. El millor exemple és el de Tesla, que els posa de sis en sis per als seus cotxes. La xarxa de recàrrega segur que millorarà quan es cobri per l’energia i les empreses vegin negoci en els punts de càrrega. L’elèctric és el futur i en alguns països, com passa a Noruega, on la meitat del parc és elèctric, és el present.
La indústria no ha jugat fort.
Li costa girar, però ha de donar resposta a una demanda que no para de créixer. Per al meu cotxe has d’esperar quasi un any. Tot i el preu, hi ha llista d’espera, però és que només en fan 1.850 al mes. Tesla, amb el nou model que ha tret, en produeix 7.000 a la setmana.
I què li sembla pagar per carregar a partir d’ara?
Això evitarà abusos incívics dels qui ocupen la plaça més de dues hores per estalviar fer-ho a casa. Ho reclamem des de l’associació d’usuaris perquè creiem que el cost a casa és baix i quan ho necessitis les estacions estaran lliures i en condicions per carregar més cotxes alhora.
S’ha atrevit a anar a Galícia de vacances. Ja té nou destí?
Aniré a París sense problema. Ja he calculat les sis parades que em trobaré de càrrega ràpida. Calculo trigar tres hores més que amb un cotxe a motor. A Galícia, em va costar molt més fent tres parades on dormir per carregar durant la nit. És una altre manera de viatjar
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.