Societat

Societat

Quaranta anys fent promoció de la mel

Les altes temperatures van atraure milers de visitants a la fira de Crespià

La venda del producte va acompanya d’activitats complementàries

El temps esplèndid d’aquest cap de set­mana, del tot inu­sual en aques­tes dates, va atraure milers de visi­tants fins a Crespià, un petit poble del Pla de l’Estany de 250 habi­tants. La tra­di­ci­o­nal fira de la mel, que aquest any va arri­bar a la 40a edició, va tor­nar a fun­ci­o­nar com a reclam. Mem­bres de la comissió orga­nit­zada de la fira van expli­car, ahir, que per aquesta edició van adqui­rir 2.500 qui­los als pro­duc­tors per ven­dre en pots de dife­rents mides (el que més sor­tida va tenir va ser el d’un quilo, per 10 euros). I van recor­dar les xifres rècord de venda asso­li­des en la dècada dels noranta, amb quan­ti­tats que havien arri­bat fins als 3.500 qui­los. Dis­sabte, es van ven­dre 400 qui­los d’aquest pre­uat pro­ducte i ahir, espe­ra­ven superar aquesta xifra.

Els orígens d’aquesta fira es remun­ten a l’edat mit­jana, però es va recu­pe­rar fa 40 anys. Amb tot, la pro­li­fe­ració de mos­tres de tota mena i arreu del ter­ri­tori ha fet que la fira de mel hagi tocat sos­tre. D’aquí que, els dar­rers anys, el pro­grama vin­gui far­cit de pro­pos­tes com­ple­mentàries. Per exem­ple, la jor­nada d’ahir va començar amb una cami­nada popu­lar pel sen­der de Ponent, amb esmor­zar inclòs, en què van par­ti­ci­par prop de 200 per­so­nes. Era la cin­quena edició. I atès l’èxit que va tenir l’any pas­sat, ahir al mig­dia, es va fer una nova xer­rada sobre la temuda vespa asiàtica, a càrrec de Car­les López. A la tarda, estava pre­vist un col·loqui amb Emi­lio More­natti, autor de l’expo­sició de foto­pe­ri­o­disme que s’ha mun­tat per a l’ocasió a l’església de Santa Eulàlia, i que és una de les nove­tats d’aquesta edició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia