Infraestructures

L'alcalde de Tortosa critica el retard «incomprensible» de les obres del pont del tren i dels murs

Ferran Bel acusa el govern de l'Estat de «falta d'interès polític» en el projecte

El pro­jecte de recu­pe­ració de l'antic pont del fer­ro­car­ril de Tor­tosa, que va ser pre­sen­tat públi­ca­ment el novem­bre del 2008, inclou la cons­trucció dels acces­sos amb ram­pes i esca­les de fusta a la nova pas­sa­rel·la, des dels dos mar­ges del riu. A més, també pre­veu l'ampli­ació del pas­seig de Ribera i dels murs de pro­tecció; la reno­vació de les bara­nes, i la millora del bosc de ribera, així com la il·lumi­nació del pont del tren, que donarà con­tinuïtat a la via verda del Baix Ebre. La pre­visió ini­cial de Cos­tes era començar les obres en els pri­mers mesos del 2009, però la sub­de­le­gada del govern de l'Estat a Tar­ra­gona va donar al desem­bre una altra data. Segons Teresa Pallarès, el pro­jecte –que té un pres­su­post de 5,7 mili­ons d'euros– havia tin­gut pro­ble­mes «tècnics i pres­su­pos­ta­ris», i les obres havien de començar el pri­mer semes­tre del 2010.

Amb tot, Bel va excul­par ahir la sub­de­le­gada Pallarès d'una situ­ació «abso­lu­ta­ment incom­pren­si­ble». L'alcalde va recor­dar que el pro­jecte ha apa­re­gut en tres pres­su­pos­tos gene­rals de l'Estat (el 2008, el 2009 i el 2010), però que ara el govern no té pre­vist sub­has­tar les obres abans del juny. De fet, supera­des algu­nes modi­fi­ca­ci­ons, el pro­jecte va ser apro­vat defi­ni­ti­va­ment per l'Ajun­ta­ment el 3 de gener del 2009. En aquest sen­tit, Bel va cal­cu­lar que, per molt que l'Estat acce­lerés l'adju­di­cació de les obres, els tre­balls no podrien començar abans de la tar­dor. «En rea­li­tat, res no impe­deix que ja s'hagi fet la lici­tació», va remar­car l'alcalde tor­tosí. «El tema està total­ment enca­llat, tot i que he fet ges­ti­ons direc­tes amb el Minis­teri de Medi Ambi­ent», va afe­gir-hi. «A més, ens han asse­gu­rat que el pro­jecte de Tor­tosa no està inclòs en la reta­llada pres­su­postària que ha fet el govern de l'Estat; perquè si s'hagués inclòs, ja ens hauríem enca­de­nat al Minis­teri», va iro­nit­zar. L'alcalde va recor­dar que l'última obra que l'Estat ha fet a Tor­tosa va ser el pas­seig de Ribera, encara en temps del PP. A banda, Bel va qua­li­fi­car de «ridícul» que algú puga pen­sar que l'Estat cas­tiga l'Ajun­ta­ment tor­tosí pel seu color polític: «No esta­rien cas­ti­gant CiU, sinó Tor­tosa.»

Problemes per a la reforma de l'estació

G.M.

L'alcalde de Tortosa va explicar ahir que ha convocat una altra reunió de la comissió de seguiment entre l'Ajuntament i Adif, sobre l'alliberament dels terrenys de Renfe i les obres de l'estació. Ferran Bel va detallar que ara el projecte té un altre problema, ja que Adif ha comunicat que les andanes de l'estació no són prou llargues perquè càpiguen dos dels nous combois que vol implantar Renfe. Les andanes no es poden ampliar cap al sud perquè el corredor ferroviari s'estreteix a Sant Llàtzer, i caldrà fer-ho un pèl cap al nord. El problema és que això afectarà l'amplada de la nova vialitat que resultarà de l'obertura del carrer Cervantes amb Ronda Docs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.