Educació

Educació

Repensar la secundària

Pares d'alumnes de diversos centres escolars de Manresa impulsen una jornada per reflexionar sobre com cal educar després de la primària

Les xerrades que es faran avui ja tenen més de 400 inscrits

Cal que vagin a l'institut els nens de 12 anys? S'adequa el sistema actual a les seves necessitats? Quines han de ser les ràtios d'alumnes a les aules?” Aquestes són algunes de les preguntes que es van plantejar un grup de pares de l'escola Ítaca de Manresa –coneguda per utilitzar mètodes educatius que s'allunyen dels convencionals– ara fa un any, preocupats per què passaria quan els seus fills acabessin l'educació primària. Aviat s'hi van unir pares d'alumnes de les escoles Bages i Puigberenguer, també de Manresa.

Les seves preguntes i moltes d'altres esperen trobar resposta aquesta tarda en les xerrades i activitats que ompliran la ciutat amb l'objectiu de debatre sobre el sistema educatiu actual. Sota el nom de Repensem junts l'educació a secundària, la jornada, a la qual ja s'han inscrit més de 400 persones, es desenvoluparà centrada en els joves i en quina és l'educació que aquests necessiten. Els organitzadors –els pares, el col·lectiu Una Altra Educació és Possible i alumnes del curs d'animació sociocultural de l'IES Guillem Catà– diuen que es donarà veu a tots els estaments relacionats amb l'ensenyament (professors i educadors, pares, adolescents, agrupacions juvenils, equips directius i administració pública), ja que “no ens podem centrar en un sol àmbit social per fer-nos aquest replantejament; cal tota una tribu per educar els infants”, deia Conxita Olivé, membre del col·lectiu.

A partir de les 4 de la tarda i fins a les 8 del vespre, dinamitzadors i ponents relacionats amb el sector discutiran, entre altres qüestions, sobre quines són les necessitats vitals dels adolescents de 12 a 16 anys i quins els aprenentatges a adquirir; com s'hauria d'orientar l'activitat del mestre de secundària per promoure l'aprenentatge; o què pot ajudar les famílies en l'acompanyament emocional dels seus fills adolescents. També participaran en la jornada representants de centres educatius de la comarca, com ara l'institut Sins Cardener de Sant Joan de Vilatorrada o l'institut Cal Gravat de Manresa, que posaran en comú la seva experiència educativa. Durant les sessions es prendran notes i es gravaran els debats per analitzar-los en profunditat a continuació i extreure'n conclusions, explicava Raquel Fernández, una de les mares implicades. Els resultats es volen presentar a la ciutat i també a la resta del territori, “però com que és el primer cop que organitzem una jornada com aquesta encara no sabem com ho farem”, va reconèixer Fernández.

Toni Massegú, director dels serveis territorials d'Ensenyament a la Catalunya Central, va valorar molt positivament la iniciativa i va afirmar que els resultats se sumarien a “la feina que s'està fent des del Consell Escolar de Catalunya amb la campanya Ara és demà, que disposa de l'opinió d'unes 100.000 persones per repensar tota l'arquitectura del sistema actual”, va detallar Massegú.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.