La presidenta de la Fapac plega pel cas dels menjadors
Eva Maria Trias es queixa que la direcció de la federació és molt centralista i que li ha impedit liderar les AMPA gironines a l’hora de reivindicar de continuar amb la gestió d’aquest servei
Eva Maria Trias, que fa un any i tres mesos que es va posar al capdavant de la Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes de Catalunya (Fapac) a Girona, ha decidit no renovar en el càrrec per la línia “centralista” que, segons sosté, segueix la direcció d’aquesta federació. “Tot està molt centralitzat a Barcelona i no es treballen prou bé els temes del territori”, ha explicat Trias. Tot i que, segons va afegir, durant tot aquest temps s’ha sentit especialment marcada per les directrius de l’organització, la gota que ha fet vessar el got ha estat el tema dels menjadors escolars. “No m’he sentit amb les mans lliures per treballar i, sobretot, en el tema dels menjadors escolars, es podrien haver fet més coses i estirar més el carro”, va exposar. En aquest sentit, va reconèixer que havia rebut queixes d’algunes AMPA gironines que es veuen afectades per la previsible retirada de la gestió dels menjadors sobre la falta de lideratge de la Fapac Girona a l’hora de fer front a aquesta problemàtica. “S’han anat sumant coses i sento que no puc aportar res de veritat. I quan m’implico en algun projecte, o bé faig o bé més m’estimo deixar-ho”, va raonar.
Trias, que en l’àmbit educatiu es va significar dins de la Plataforma per la Continuïtat 9de4t, que reivindica la conversió de l’escola Nou de Quart en un institut escola, ha manifestat que davant d’aquesta situació s’estima més no renovar en el càrrec i fer “una retirada a temps”.
En unes declaracions de fa just una setmana a aquest diari, Trias va instar el Departament d’Ensenyament a pronunciar-se clarament sobre el tema dels menjadors i va retreure-li que li donava allargues a l’hora de lliurar-li un informe jurídic que es va comprometre a fer sobre aquesta qüestió. Uns dies després, la Fapac va indicar que 46 AMPA gironines ja estaven afectades per la pèrdua de la gestió d’aquest servei, que, segons Trias, “es veu únicament com una oportunitat de negoci”.