educació
Postgraus en matemàtiques llengua i comprensió lectora per a mestres
La conselleria d’Educació i Formació Professional, crearà un nou postgrau interuniversitari i dos diplomes d’expert, equiparables a postgraus, per aprofundir en les competències de matemàtiques i llengua dels docents en actiu de primària i secundària. Educació becarà les places sota el compromís dels docents participants d’acabar el postgrau i, posteriorment, entrar a la borsa de formadors d’Educació. Els tres estudis estaran disponibles a partir del juliol del 2025 i al llarg del curs 2025-2026.
El postgrau en matemàtiques es crearà en col·laboració amb la Societat Catalana de Matemàtiques, amb cent places per a docents que imparteixen aquesta disciplina però no són graduats en Matemàtiques. El pla d’estudis, amb quinze crèdits, s’ha dissenyat perquè els docents puguin consolidar coneixements i habilitats matemàtiques i didàctiques.
La diplomatura d’expert en l’aprenentatge i l’ensenyament de la matemàtica escolar, es farà en col·laboració amb l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB, dirigit a docents en actiu d’educació primària, amb trenta places.
La modalitat per obtenir aquest diploma serà en un 50 % presencial i en un 50 % virtual i constarà de 18 crèdits, repartits en dues assignatures: “Fonaments i contextos per a l’aprenentatge i l’ensenyament de la matemàtica escolar” i “Organització, planificació, diagnòstic i millora de la matemàtica escolar al centre educatiu”.
La tercera titulació, denominada Diploma d’expert en l’aprenentatge i l’ensenyament de la llengua i la lectura, també s’ha creat amb la col·laboració de l’Institut de Ciències de l’Educació (UAB), i es dirigeix a docents de primària i secundària de centres inclosos en el Pla de millora de la competència lectora. Constarà de 18 crèdits, impartits de forma híbrida, i tindrà 40 places.
En total s’oferiran 180 places a professors en actiu, tant de primària com de secundària. L’objectiu és millorar en continguts disciplinaris, propis de la matemàtica i de la lectura, i en didàctica a fi de revertir la baixada de competències dels alumnes.
Els professors de matemàtiques de secundària no necessàriament s’han format a la facultat de matemàtiques. Procedeixen d’altres titulacions com les d’enginyeria, economia, biologia i altres que tenen als seus plans d’estudi formació matemàtica. A més, han hagut de cursar un màster en secundària que desenvolupa sobretot competències didàctiques.