educació
Investigadors i docents d’Europa i Àfrica es reuneixen a Girona per compartir estratègies educatives
La Universitat de Girona acull aquests dies una trobada d’investigadors i docents d’Europa i Àfrica per explorar i compartir les últimes tendències en estratègies educatives, fomentant la col·laboració intercultural i la solidaritat. Sota el títol Learning and Teaching Innovations in Higher Education, les jornades s’emmarquen en el projecte 3is, van començar ahir i s’allargaran fins dissabte, i hi participen representants de Catalunya, Grècia, Kenya, Etiòpia i Somàlia, segons ha informat avui la UdG. Durant aquests dies les sessions se centraran en l’aprenentatge cooperatiu, les aules invertides i la comunicació digital inclusiva.
Aquesta és la quarta trobada del projecte 3is i és el primer cop que es fa a Europa. La primera trobada es va fer al març a Nairobi (Kenya) i les altres dues s’han fet a Addis Abeba (Etiòpia).
Arrancada, ahir
La jornada va arrancar ahir a la Capella del Roser de la UdG amb una cerimònia de benvinguda a càrrec del vicerector de Projectes Estratègics i Internacionalització, Josep Calbó; el director del projecte 3is, Jaume Guia; i la coordinadora de l’esdeveniment, Helena Benito Mundet.
La jornada va continuar amb sessions interactives i debats que van animar als assistents a compartir experiències i solucions innovadores destinades a potenciar i millorar els resultats d’aprenentatge, les quals han estat organitzades amb el suport de les Xarxes Innovació Docent de l’ICE Josep Pallach de la UdG. “Mitjançant la promoció de pràctiques com l’aprenentatge basat en projectes i l’aprenentatge servei, les sessions posen èmfasi en el paper de l’educació vivencial en la creació d’entorns acadèmics més dinàmics, compromesos i inclusius”, destaquen des de la UdG.
Els propers dies, s’assenyala, els assistents establiran les bases per a “futures iniciatives que continuaran promocionant l’accés a una educació de qualitat a tot el món”. A més a més, durant la trobada s’hi desenvolupen activitats culturals i visites per diferents indrets de les comarques gironines.
Des de la universitat gironina se subratlla que aquestes trobades tenen com a objectiu proporcionar als educadors les eines i la visió necessàries “per a conduir les seves aules i institucions a una nova era d’aprenentatge transformador”.
El projecte
La UdG explica que Impactful, Inclusive, Integrated Higher Education in Eastern Africa (3is) és una iniciativa integrada en el pla Erasmus+ KA2, que té com a objectiu enfortir les Institucions d’Educació Superior (IES) en regions perifèriques, mitjançant un enfocament innovador de creació de capacitats.
A part de la UdG, vuit universitats més i dues organitzacions no-governamentals de Grècia, Somàlia, Etiòpia i Kenya formen part d’aquest consorci finançat per l’Agència Executiva d’Educació, Audiovisual i Cultura (EACEA) de la Comissió Europea.