Educació

educació

Somescola demana al govern un pla de xoc per redreçar l’ús del català als centres educatius

En una reunió amb Niubó i Vila, la plataforma els insta a defensar el model d’escola catalana davant una sentència desfavorable del TC sobre la immersió

La plataforma Somescola ha demanat al govern un pla de xoc per “redreçar” l’ús del català a les escoles i instituts, que inclogui un reforç en la formació i acompanyament del professorat en l’aplicació de metodologies d’immersió lingüística per garantit que l’alumnat acabi l’ensenyament bàsic “plenament capacitat per comunicar-se” en català. Somescola ha mantingut aquest dijous una reunió amb la consellera d’Educació i FP, Esther Niubó, i el conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, en què també els han instat a no quedar-se “de braços plegats” davant una possible sentència del Tribunal Constitucional (TC) contrària al model d’escola catalana.

L’entitat ha reclamat al govern que defensi el model “consensuat i validat” per la societat catalana i que compta amb el reconeixement i suport d’organismes internacionals com el Consell d’Europa o el Relator de les minories de l’ONU i a protegir els centres educatius. “La situació a les escoles ja és prou preocupant per afegir-hi una nova intromissió judicial que, sense basar-se en cap criteri pedagògic, imposi i alteri tots els projectes educatius dels centres de Catalunya per limitar encara més l’accés al català a les noves generacions”, ha remarcat.

Davant una possible sentència desfavorable del TC, Somescola avisa que activarà “tots els mecanismes al seu abast” per “plantar cara i defensar el model pedagògic i lingüístic del país”.

En la trobada, han acordat celebrar una reunió cada sis mesos per fer seguiment de les mesures amb l’objectiu de “canalitzar les necessitats que té l’escola catalana i impulsar l’ús social del català”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia