educació
L’escola farà cribratges per detectar la dislèxia i problemes de llenguatge a diferents cursos
El departament d’Educació i Formació Professional (FP) començarà a fer a partir del curs que ve un seguit de cribratges a diferents cursos de primària i secundària per detectar el més aviat possible trastorns de neurodesenvolupament i aprenentatge, com la dislèxia o problemes de llenguatge. Així ho ha anunciat aquest dilluns la consellera, Esther Niubó, durant la seva compareixença a la comissió d’Educació al Parlament, on ha assegurat que d’aquesta manera es vol “garantir al màxim la inclusió i l’èxit de l’alumnat”.
En concret, des de finals de segon cicle d’infantil (I5) a 1r de primària, es farà una prova per detectar problemes amb el llenguatge i en col·laboració amb el Col·legi de Logopedes. També s’elaboraran unes guies de recomanacions en l’atenció per a les escoles d’educació infantil
Als alumnes de 3r de primària se’ls farà una prova per detectar possibles dislèxies. I finalment, a 5è de primària i a 2n de l’ESO es farà una prova global a l’alumnat per detectar trastorns o necessitats educatives especials, sobretot per aquell alumnat de matrícula viva que s’hagin incorporat en cursos posteriors als centres, però també per poder detectar l’aparició de possibles nous casos i disposar de l’evolució d’altres ja detectats anteriorment. Les proves es faran en coordinació amb els departaments de Salut i Drets Socials.
Concrecions dels currículums de mates i llengua
Niubó també ha avançat que durant aquesta pròxima setmana es farà arribar als centres educatius les concrecions dels currículums de matemàtiques i de llengües, tal com es va comprometre a principi de curs. Segons ha explicat la consellera al Parlament, “estan a punt de publicar-se” i volen servir per a “clarificar quins són els aprenentatges imprescindibles que cal garantir a cada nivell de cada etapa educativa”. L’objectiu del departament és properament estendre la concreció del currículum a d’altres matèries, com poden ser coneixement del medi natural i social i llengües estrangeres a primària i ciències socials, tecnologia, tecnologia i física i química, a secundària.