Educació

educació

Niubó es queda sola al Parlament reclamant consens sobre la fusió de matèries a batxillerat

La consellera d’Educació i Formació (FP), Esther Niubó, s’ha quedat sola al Parlament en la seva demanda de “consens” sobre el currículum de batxillerat i fusió de matèries científiques. Niubó va anunciar fa uns mesos que en resposta a un requeriment del govern espanyol, introduiria diverses modificacions al currículum de batxillerat, anunciant la fusió de les matèries científiques. En concret, es tractaria d’unificar física i química, per una banda, i biologia, geologia i ciències ambientals, per una altra. “Som l’única comunitat autònoma que no té fusionada aquestes matèries”, ha afirmat.

Durant la comissió d’Educació al Parlament, Niubó ha assegurat que “en cap cas l’alumnat perdrà hores” i ha instat els grups a evitar la “judicialització” de l’educació i la “politització del currículum” de batxillerat, instant-los a arribar a un consens en aquest canvi. Els representants dels grups parlamentaris li han traslladat el seu desacord amb la proposta de fusió de matèries i d’intentar compensar la pèrdua d’hores amb l’oferta d’aquestes matèries a través d’optatives, ja que provocarà desigualtats entre els diferents centres educatius. I és que les optatives que s’ofereixen als instituts són diferents per cada centre i depèn de diversos factors, entre els quals, per exemple, la dimensió dels centres i el nombre de docents que poden impartir les matèries.

Més hores de modalitat

Niubó ha reiterat que la proposta és ampliar les hores de modalitat. “Si ara hi ha 3 matèries de 3 hores setmanals de modalitat, es passaria a 3 matèries de 4 hores”, ha anunciat, remarcant que per tant es passaria de 9 a 12 hores. Aquesta argumentació defensada per Niubó, però, és vista com una mitja veritat per part de la plataforma Ciències en Perill i d’altres societat científiques i col·legis professionals del país. “La consellera està fent servir una fal·làcia argumentant que l’augment d’hores de modalitat implica un augment en matèries científica”, assegura Marc Martínez, professor de secundària i membre de Ciències en Perill. Estan d’acord amb augmentar les hores de modalitat, però remarca que aquest increment es refereix a les matèries ja fusionades, per tant, es continuarà perdent en matèria científica.

Els grups parlamentaris com Junts, ERC, la CUP i comuns han fet referència a les reivindicacions de Ciències en Perill durant la comissió d’Educació. També sobre el fet que fa 20 anys que a Catalunya s’imparteixen les matèries científiques per separat, un aspecte que diferencia el sistema educatiu de la resta de l’Estat. A més, alguns d’aquests grups han reclamat a Niubó que faci públic el contingut del requeriment enviat per l’Estat, que és el que ha motivat, segons ha explicat Niubó, la fusió de les matèries. La consellera ha recordat que amb la modificació el seu departament només fa que aplicar la llei d’educació estatal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia