vilanova i la geltrú
El campus de la UPC comença el curs amb 1.100 alumnes
L'Escola Politècnica mantindrà el creixement de matriculats del 9% assolit el curs 2009-2010
La inclusió de dos estudis de grau nous i un màster en sistemes ferroviaris són dues de les principals novetats d'aquest any
La posada en marxa de dos nous estudis de grau, el d'enginyeria informàtica i el d'enginyeria en sistemes electrònics, i d'un màster en sistemes ferroviaris i tracció elèctrica són dues de les novetats del curs iniciat ahir a l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG). El centre ja té uns 1.100 alumnes matriculats, que arribaran a uns 1.200 en els pròxims dies, segons les previsions de l'escola; la incorporació d'alumnes que aprovin la selectivitat al setembre permetran assolir aquesta xifra, segons explica el cap d'estudis de l'EPSEVG, Rafael Morillas.
El nombre d'alumnes serà força semblant al de l'any passat, segons el cap d'estudis. El curs 2009-2010 hi va haver un increment del 9% en la matriculació. “La idea fonamental és que, malauradament, com més atur més estudiants”, afirma Morillas. No obstant això, el cap d'estudis recorda que el 40% dels alumnes de l'escola compaginen estudis i treball. Les persones interessades en l'oferta educativa del centre encara poden preinscriure's a qualsevol titulació de l'escola fins al dilluns 27 de setembre. En aquests casos, les llistes definitives d'alumnes admesos es publicaran durant la primera setmana d'octubre.
Els nous estudis de grau, que amplien les titulacions de tres a quatre anys, permeten “consolidar molt més” els coneixements dels alumnes, i “donar més vida social a la universitat”, segons Rafael Morillas. El cap d'estudis també mostra la seva satisfacció per l'èxit del grau en disseny industrial i desenvolupament del producte. Després que l'any passat l'escola fos el primer centre universitari públic de Catalunya en oferir aquest grau, la titulació s'ha consolidat dins l'oferta educativa del campus amb un important increment del nombre d'estudiants matriculats: l'any passat, el curs es va iniciar amb 50 places, que finalment van ampliar-se fins a les 65; aquest any, l'oferta inicial era d'una vuitantena de places, si bé finalment s'arribarà fins al centenar. “Estem molt contents. Són uns estudis que ara tenen molta demanda”, explica Morillas.
Les classes del màster en sistemes ferroviaris i tracció elèctrica començaran a impartir-se a l'octubre. La iniciativa, que es presentarà dilluns vinent, neix com a una titulació de la fundació de la Universitat Politècnica de Catalunya i, per tant, el seu preu és més elevat que el d'un màster universitari públic. “És un màster propi de la UPC que es farà a Vilanova amb la col·laboració de l'Adif. Tenim moltes demandes. Mai no s'havien fet uns estudis d'alt nivell com aquest”, explica el cap d'estudis. Rafael Morillas confia que en un període de tres anys el màster pugui ser públic, ampliant-ne, així, el seu accés.