Educació

Educació crearà una mesa de treball amb els 15 millors centres del País Valencià

L'objectiu és el de fer un grup assessor perquè es puga reduir el fracàs escolar

La conselleria d'Educació, Formació i Ocupació ha anunciat la creació d'una mesa de treball amb els directors dels 15 millors centres docents del País Valencià, perquè faça de comissió assessora per a proposar iniciatives contra el fracàs escolar i millorar el rendiment acadèmic.

Es tracta de la primera vegada que es crea una mesa d'aquestes característiques per a dissenyar l'estratègia de la Conselleria, per tal de millorar el sistema educatiu valencià.

Aquesta mesa, que començarà a funcionar aquest curs, pretén ser un reconeixement a la tasca que desenvoluparan els equips directius dels centres educatius valencians i servirà per a oferir una visió global de la situació del sistema educatiu valencià i proposar actuacions per afavorir un bon clima de convivència als centres docents, tal i com així ho ha expressat la consellera Maria José Català.

Els directors que han de configurar aquesta plataforma, se seleccionaran segons la capacitat del centre que gestionen, per aconseguir els millors resultats acadèmics o un increment substancial d'aquests. També es tindrà en compte la iniciativa dels esmentats directors, per posar en marxa programes de millora de la qualitat educativa.

D'entre els 15 integrants, hi haurà un director d'un centre CAES i un director de CRA del conjunt del País Valencià. El conjunt de l'esmentat òrgan assessor el completaran 5 directors d'Alacant i València i 3 de la demarcació de Castelló.

Desacord sindical

Pere Rossell

Davant l'anunci fet per la consellera Català aquest diumenge, relacionat amb la creació d'una comissió assessora d'aquestes característiques, el conjunt de centrals sindicals que intervenen sobre el segment educatiu, han manifestat la seua oposició i frontal, d'igual manera que ho han fet les associacions de mares i pares de l'escola pública.

Hom pensa que ja hi ha plataformes i organismes suficients en el sistema educatiu valencià, com perquè ara la consellera s'enteste a crear i configurar un de nou, que avançarà el que avançarà, però que, sense lloc a dubte, serà un esglaó més que, lluny de possibilitar la participació, l'estratifica.

La consellera Català, encara no s'ha adonat que ha començat una de les etapes més difícils per a l'escola pública valenciana i per a les persones que en formen part: alumnat, pares i mares i, molt especialment, els treballadors i les treballadores de l'ensenyament.

No s'ha adonat que, després d'un curs convuls degut a l'allau de retallades que precaritzen les condicions i llocs de treball així com el salari, acaba de començar un de nou, amb un escenari d'agressions generalitzades a l'estat de benestar que afecta tots els sectors de la societat valenciana.

Així les coses, la consellera hauria de donar-se compte que ja hi ha plataformes, meses de negociació i tot un Consell Escolar Valencià, que pot fer el paper que ara li vol atorgar a aquesta mesa inventada amb 15 directors on els criteris de selecció seran, de segur, tan subjectius com la consellera vulga. L'ensenyament dels valencians no està com per anar jugant amb reunions d'amics, coneguts i saludats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.