Educació

Alacant contra la reforma educativa de Wert

Més de vuit mil persones exigeixen als carrers d'Alacant la retirada de la LOMCE que impulsa el ministeri d'Educació espanyol

La Plataforma en Defensa de l'Educació Pública rebutja el que considera una “contrareforma ideològica reaccionaria”

Més de vuit mil per­so­nes segons l'orga­nit­zació i dos mil cinc-cen­tes segons la poli­cia espa­nyola han secun­dat la con­vo­catòria feta per la Pla­ta­forma en Defensa de l'Edu­cació Pública con­tra les reta­lla­des i la LOMCE sota el lema “Defen­sem l'escola pública i en valencià”.

Els mani­fes­tants, que han arri­bat des de dife­rents punts de la demar­cació d'Ala­cant, han recor­re­gut les prin­ci­pals artèries de la capi­tal ala­can­tina per a fina­lit­zar la marxa davant la dele­gació de la Gene­ra­li­tat al ritme de la música d'Obrint Pas que sonava per la mega­fo­nia on s'ha lle­git el mani­fest on es rebut­java la reforma edu­ca­tiva que impulsa el minis­tre espa­nyol d'edu­cació, José Igna­cio Wert, qua­li­fi­cant-la de reforma “neo­li­be­ral, reac­cionària, segre­ga­dora i que deses­ta­bi­litza a les comu­ni­tats edu­ca­ti­ves”.

Al mani­fest es denun­cia que la LOMCE s'està impo­sant “sense cap diàleg amb la comu­ni­tat edu­ca­tiva, de manera pre­ci­pi­tada i come­tent erra­des de temps pas­sats” com és la revàlida o la des­a­pa­rició de pro­gra­mes òptims d'ense­nya­ment com el cas de la immersió lingüística.

La Pla­ta­forma con­si­dera que la reforma empit­jo­rarà la qua­li­tat de l'edu­cació i atempta con­tra els drets lingüístics de la ciu­ta­da­nia i ins­taura un model edu­ca­tiu “que prima la com­pe­ti­ti­vi­tat, la selecció i segre­gació social i que elu­deix el paper de l'estat i l'edu­cació com a com­pen­sa­dora de desi­gual­tats i garant de l'accés a l'edu­cació”.

El mani­fest, que també denun­cia les reta­lla­des que afec­ten a l'edu­cació ha fina­lit­zat exi­gint un “pla urgent de revisió de les infra­es­truc­tu­res i cons­truc­ci­ons edu­ca­ti­ves”, la dimissió del minis­tre Wert, la reti­rada de l'avant­pro­jecte de la LOMCE, la para­lit­zació de les reta­lla­des i el des­man­te­lla­ment de l'escola pública i l'ober­tura d'un procés de diàleg amb tots els sec­tors de la comu­ni­tat edu­ca­tiva per fer front a l'actual crisi econòmica amb un enfor­ti­ment de l'edu­cació entesa com a ser­vei públic essen­cial i una aposta necessària per a eixir de la crisi”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.