Més de tres-cents alumnes de secundària aprendran a construir robots
Vint-i-quatre professors de tretze centres de secundària de les comarques gironines han començat a formar-se per fer classe de tecnologies creatives
Més de tres-cents alumnes de tretze instituts de les comarques gironines aprendran el curs que ve a crear robots mecànics de nova generació a la classe de tecnologies creatives (CTC), que impulsa l'Obra Social La Caixa amb la col·laboració del Departament d'Ensenyament. Es tracta d'un projecte d'aprenentatge col·laboratiu, pioner a l'Estat espanyol, dissenyat per a centres que volen incorporar noves tecnologies a les classes de tecnologia ja existents, de manera que els alumnes adquireixin bases de programació, l'electrònica i mecànica. Els centres de secundària gironins que oferiran aquest programa el curs que ve són l'institut Serrallarga de Blanes, el SES Joan Triadú de Ribes de Freser, l'institut Alexandre Deulofeu de Figueres, la Garrotxa d'Olot, el SES de Sils, el Montsoriu d'Arbúcies, el Vescomtat de Cabrera d'Hostalric, el Vilafant del Pla de l'Estany, l'institut de Celrà, el Narcís Xifra de Girona, l'institut de Santa Coloma de Farners, el Cendrassos de Figueres i l'institut Frederic Martí Carreras de Palafrugell. Vint-i-quatre professors d'ESO dels centres esmentats van començar fa uns dies la formació per poder impartir les classes d'aquest programa, que inclou una sèrie d'experiments teòrics i pràctics fragmentats en quatre blocs.
Com a prova pilot, el programa es va incorporar l'any passat a 52 instituts de les comarques de Barcelona i va arribar a 1.500 alumnes que van fer tot un seguit d'experiments teòrics i pràctics i van produir un projecte final en forma de robot mecànic. El curs vinent l'innovador programa arribarà a 103 instituts catalans i a prop de 2.500 estudiants.