Societat

El llibre

La publicació que en deixa constància

Des de l’edició del 2013, del Girona, Temps de Flors en deixa constància un llibre en què es recullen fotografies de les instal·lacions, acompanyades d’un text explicatiu de cadascuna d’aquestes en català, castellà i anglès. Se’n solen fer uns 500 exemplars i, en consonància amb l’èxit de l’exposició floral, l’àlbum s’ha exhaurit cada any. Una de les característiques de l’edició –a càrrec de l’Ajuntament i amb el suport de les empreses Cafès Cornellà i Ccalgir SL i les associacions Amics de la Girona Antiga i Amics de les Flors– és que surt a la venda quan encara s’està celebrant el Girona, Temps de Flors. En aquesta ocasió, està previst que el presentin el divendres dia 17.

La coordinació del projecte va a càrrec de la dissenyadora gironina Lara Pujol, que alhora és autora d’una part de les fotografies, junt amb Joan Altés i Job Vermeulen. La idea del llibre va ser precisament de Pujol i el seu estudi d’interiorisme. “Va ser un projecte d’emprenedoria, fruit del fet que nosaltres havíem estat treballant amb editorials i que vèiem interessant deixar constància d’un esdeveniment efímer, com és l’exposició de flors”, explica la dissenyadora. Fins al 2017, l’edició va anar a càrrec del mateix estudi d’interiorisme, però a partir de l’any passat l’Ajuntament n’és el responsable. El canvi va comportar que, en lloc de vendre’s a les llibreries, ara només es pot trobar a l’oficina de turisme. Es manté intacte, però, el concepte original d’edició de qualitat, amb enquadernació artesanal i tapa dura.

Un repte logístic

Com que el llibre surt tot just sis dies després d’inaugurar-se les exposicions, una de les principals dificultats que els autors han de superar és el poc temps disponible per completar la feina. La Lara explica que el dia previ a la inauguració ja fotografien els muntatges enllestits, però que agafen la majoria de les imatges de les aproximadament 170 instal·lacions a primera hora del matí del dia de l’estrena, en aquest cas, el dissabte dia 11. “A més, sense públic és més fàcil treballar”, fa notar l’autora. En poques hores, els tres fotògrafs i els seus respectius ajudants es reparteixen per la geografia de la macroexposició per agafar les imatges. En les hores i els dies següents, sense perdre ni un minut, fan la selecció de les millors fotos, les col·loquen a les maquetes del llibre –prèviament muntades amb els textos–, s’envia a la impremta i s’enquaderna.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.