El RACC preveu que Barcelona tindrà 21.000 motos elèctriques el 2014

Unes 21.000 motos elèctri­ques cir­cu­la­ran per Bar­ce­lona el 2014. Aquesta és la pre­visió de l'informe que el RACC va pre­sen­tar ahir sobre la implan­tació d'aquest vehi­cle a la ciu­tat. Lluís Puerto, res­pon­sa­ble de segu­re­tat viària del RACC, va asse­gu­rar que Bar­ce­lona, on ara només hi ha 250 uni­tats d'aquest vehi­cle, és la «ciu­tat adi­ent» per començar a implan­tar la moto elèctrica, perquè actu­al­ment ja hi ha un ús mas­siu de les motos tèrmi­ques, les que fun­ci­o­nen amb com­bus­ti­ble, amb 266.000 vehi­cles d'aquest tipus regis­trats a la ciu­tat el 2007.

Puerto va afir­mar també que actu­al­ment la moto elèctrica ja és com­pe­ti­tiva res­pecte a la moto tèrmica en cost, pres­ta­ci­ons i vari­e­tat de models. Els càlculs de l'estudi xifren en 7.658 euros el cost d'una moto elèctrica durant qua­tre anys, inclo­ent-hi els cos­tos de com­pra, tinença, com­bus­ti­ble i man­te­ni­ment. Aquests cos­tos s'ele­ven a 9.080 euros per a una moto tèrmica de 250 cc i a 11.860 per a una de 400 cc, en el mateix període de temps. Les motos elèctri­ques tenen una auto­no­mia de 60 quilòmetres i la bate­ria triga tres hores a car­re­gar-se. La recàrrega és, pre­ci­sa­ment, el prin­ci­pal incon­ve­ni­ent per a la implan­tació de la moto elèctrica, a causa de la falta d'una xarxa tant de punts públics com pri­vats per endo­llar el vehi­cle al cor­rent. Puerto també va expli­car que el des­co­nei­xe­ment dels usu­a­ris sobre la moto elèctrica és un dels altres impe­di­ments per a la seva intro­ducció en el parc de vehi­cles de la ciu­tat.

En l'informe s'asse­nyala que la subs­ti­tució dels vehi­cles de com­bustió interna pels elèctrics sig­ni­fi­carà una gran reducció de la des­pesa energètica, i també una millora de la qua­li­tat de l'aire a les grans ciu­tats. També supo­sarà un impacte gai­rebé ine­xis­tent per a la con­ta­mi­nació acústica.

LA FRASE

LLUÍS PUERTO
RESPONSABLE DE SEGURETAT VIÀRIA DEL RACC
«La moto és el vehicle ideal per iniciar la mobilitat elèctrica a Barcelona»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.