Ajut de 15.000 euros per al projecte d’horts escolars
Es destinaran a tenir un equip que coordina i fa el seguiment del programa
El pla, de la Fundació Drissa, està implantat en nou escoles del Gironès
El projecte Aprendre a l’hort de l’escola de la Fundació Drissa –entitat que es dedica a la inserció laboral de persones amb trastorn mental– rebrà un ajut de 14.980 euros de la Fundació La Caixa. Aquest projecte ha estat seleccionat i aprovat pel programa d’ajuts a projectes d’iniciatives socials de La Caixa en la convocatòria de l’Obra Social Promoció de l’autonomia personal i atenció a l’envelliment, la discapacitat i la malaltia 2019.
Aprendre a l’hort de l’escola és un projecte dissenyat per millorar la qualitat de vida de la gent gran i de les persones que tenen una malaltia mental a través de la pràctica i l’aprenentatge de l’horticultura amb els infants. “Sense el suport econòmic de l’entitat financera el projecte no seria possible, i encara menys ara, que es du a terme en escoles amb menys recursos”, ha manifestat la gerent de Drissa, Núria Martínez. Actualment, es desenvolupa en nou centres educatius del Gironès, tots de caràcter públic. Es tracta de les escoles Montfalgars, Àgora, Dalmau Carles, El Bosc de la Pabordia, Vila-roja, Carme Auguet, Domeny i el centre d’educació especial (CEE) Font de l’Abella. També està implantat a l’escola Nou de Quart, que és, de fet, on es va fer la prova pilot. L’ajut de La Caixa permet que hi hagi un equip de suport que coordina el projecte, en fa el seguiment i l’avaluació. El programa es fa amb la col·laboració dels serveis educatius de l’Ajuntament de Girona.
Programa innovador
La gerent de Drissa ha ressaltat que l’element innovador del projecte és el mestre del taller: una persona amb malaltia mental experta en el treball a l’hort. Pau Suy, membre de l’equip del projecte, subratlla “l’encert d’unir la promoció de l’envelliment actiu a través del voluntariat social i la desestigmatització de les persones amb problemes de salut mental a través del treball en l’hort del centre”. “L’hort de l’escola és, a més, una eina pedagògica que permet educar els alumnes en valors de progrés sostenible, de respecte a la natura, de socialització i de treball en equip”, ressalta Núria Martínez. Narcís Soler, un dels mestres dels tallers, es mostra sorprès amb la capacitat d’aprendre de la mainada. “Em sento molt còmode, autònom; és molt maco, treballar amb infants”, indica. Per al professorat, peça clau en la direcció dels grups d’alumnes, l’experiència també resulta enriquidora.