Societat

TORRELLES DE LLOBREGAT (Baix Llobregat)

30a Festa de la Cirera

Entre cireres roges

La Festa de la Cirera de Tor­re­lles de Llo­bre­gat està d'ani­ver­sari. Enguany fa 30 anys que un grup de page­sos va voler que les cire­res de Tor­re­lles fos­sin cone­gu­des arreu de Cata­lu­nya i que durant tres dies la ciu­tat es con­vertís en el cen­tre de tro­bada i venda d'aquest fruit ver­mell. Per cele­brar-ho, es pre­senta l'audi­o­vi­sual Entre cire­res, una mirada als page­sos locals des de la pers­pec­tiva d'avui dia. Es tracta d'un recor­re­gut visual que acom­pa­nya els pro­duc­tors de cire­res durant un any de cul­tiu i que, mit­jançant una quin­zena d'entre­vis­tes, per­met viat­jar al pas­sat, als records, i recons­truir la història per­so­nal i col·lec­tiva d'un poble i d'una pro­fessió. El vídeo estarà dis­po­ni­ble a les para­des del mer­cat i té un preu de dos euros.

La festa es com­pleta amb una vari­ada pro­gra­mació d'acti­vi­tats: com ara cer­ca­vi­les, jocs infan­tils, música, dansa tra­di­ci­o­nal, un sopar popu­lar, la XX Tro­bada de Pun­tai­res... I com cada any, es farà el Mer­cat de la Cirera amb la presència de page­sos locals i es podran visi­tar una desena d'expo­si­ci­ons.

Del 4 al 6 de juny. Exposició i mercat de cireres a l'antiga escola bressol.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.