Societat

La DO Costers del Segre aposta per la venda online i a l’alimentació per resistir a la crisi de la covid-19

Els cellers lleidatans han perdut fins a un 75% de les vendes pel tancament de restaurants i fan una crida al consum

Els cellers de la DO Costers del Segre aposten per la venda online i l’alimentació per fer front a la crisi de la covid-19. El seu president, Tomàs Cusiné, ha explicat que amb el tancament de la restauració i l’hoteleria el 13 de març, els van caure en picat les vendes, que en aquest àmbit són d’un 75%. De la quarantena de cellers, només una desena es dediquen a la venda de vi al sector de l’alimentació, amb un total del 25% de la facturació. Cusiné remarca que ara cal fer arribar un missatge d’aposta pel “consum de producte de proximitat” i avisa que caldrà canviar l’estratègia de difusió i promoció. Cusiné també demana al Govern “accions” per evitar el tancament dels cellers més petits o amb menys “coixí” de liquiditat.

Cusiné ha assenyalat que la venda de vi online suposa un percentatge molt petit de la facturació total de les bodegues de la DO Costers del Segre. En la situació actual, considera que caldrà canviar l’estratègia de difusió i promoció dels vins per poder contrarestar la davallada que ha suposat el tancament del sector de la restauració. Un tancament, que segurament s’allargarà encara una temporada i que, segons Cusiné, possiblement farà que fins a finals d’estiu “com a mínim no hi haurà una recuperació completa”.

Per Cusiné, una de les claus per poder recuperar vendes passa per fer que la “gent miri cap a casa i vegi que necessitem vendre”. És per això que fa una crida al consum de producte de proximitat i aposta per convèncer a la gent de Lleida però també d’altres punts del país, que han de comprar vins de la DO. En aquest sentit, s’ha creat un nou apartat al web de la DO www.costersdelsegre.es, amb una botiga online, que ofereix la informació de tots els cellers que tenen habilitada la venda per internet, bé al seu web o a través de les dades de contacte dels cellers que no en tenen.

Així mateix, a través de les xarxes socials, la DO ha fomentat un concurs amb el lema #LaTevaLlarAmbCostersdelSegre, on es fa una crida a que la gent comparteixi fotos dels vins de la DO i el darrer dia del confinament es triaran les més divertides i als guanyadors se’ls regalaran 3 lots de 7 ampolles, en el que es pretén que sigui un homenatge a les 7 subzones.

Ajudes per evitar el tancament de cellers

Tomàs Cusiné destaca que les “bodegues tenen molta moral” perquè sempre han patit molt per sobreviure, i els més petites encara més. Per aquest motiu, li costa pensar que la crisi del coronavirus pugui forçar el tancament d’algun dels cellers de la DO Costers del Segre i apunta que com a molt, potser “algun canvia de mans”. Això no obstant, davant de la imprevisibilitat de la situació actual, que ha provocat una falta de venda que ningú podia imaginar, i per evitar veure possibles tancaments, Cusiné reclama al Govern ajudes per al finançament, sobretot per aquelles bodegues que no tenen tant “múscul financer”.

En aquest sentit, el president de l DO assenyala que la majoria de cellers han fet ERTOs amb els seus treballadors i tot i així, la verema avança i s’hi ha d’anar a treballar. Assegura que enguany hi haurà “una gran collita” per les bones condicions climàtiques de la primavera però lamentablement, el viticultor “patirà molt” perquè els preus seran “irrisoris”. Això es deurà al fet que als cellers hi haurà molt estoc que ara no surt per la crisi de la covid-19 i no hi haurà espai. Per aquest motiu, Cusiné demana ajuts a la destil·lació i a la poda en verd perquè la gent pugui tirar el raïm a terra ja que serà un any “catastròfic de preus” en verema.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia