Societat

Els tallers es preparen per recuperar-se després de setmanes aturats del tot

Les reparacions de vehicles que han estat aturats i les revisions prèvies a la ITV, les principals demandes

Els mecànics, obligats a extremar la higiene

Els tallers de tot Catalunya es preparen per reobrir amb normalitat a partir d’avui (els de les zones en fase 1 ja ho van poder fer el dia 4), i confien que hi haurà un gran nombre de peticions de reparacions. Vehicles sense engegar i preparar-los per a la ITV –exempta durant 30 dies més enllà de l’alarma i ampliada 15 dies mes des de dissabte per un decret del BOE–, les principals demandes.

El director de Rodi Tallers, que té seus a tot Catalunya, Walter Quintí, assegura que després de tenir tancat, o obert només per a vehicles essencials, durant aquests dos mesos i haver hagut de fer un ERTO de gran part de la plantilla, ara l’objectiu principal és “poder anar recuperant treballadors i ocupar la plantilla que teníem abans de la Covid-19”. Quintí hi afegeix que tenen totes les mesures de protecció possibles –desinfecció de vehicles a l’entrada i a la sortida, custòdia segura de les claus, etc.– i que preveuen que les reparacions vindran sobretot de propietaris que han tingut el cotxe parat o de persones que volen demanar passar la ITV. En aquest sentit, també coincideix Sergi Carrasco, responsable del taller Jorsan de Barcelona, que explica que ja estan rebent peticions per a la ITV. “Ja estava col·lapsat abans de la Covid-19, veurem com ho fem ara per fer passar tots els cotxes”, assegura.

El president del Gremi de Tallers de Terrassa, Pasqual Moya, confirma aquestes previsions i reclama solucions per a treballadors que encara tenen un ERTO: “Un 95% dels tallers a Catalunya han fet ERTO. La voluntat és agafar-los a poc a poc, però el més greu és que molts d’ells encara han de cobrar aquests dos mesos d’estar sense sou.” També Xavier Puig, del taller Globus Bonastruc de Girona, assegura que hi ha hagut més moviment de clients i espera bons resultats per a la setmana vinent: “He fet un ERTO a la plantilla, però ja els he recuperat.” Pel que fa a la ITV, però, lamenta que molts clients intentaran passar-la abans d’anar al taller.

Adrià Farré, del Taller Lladós de Sort, assegura que també han millorat la seguretat i la higiene. Tots els mecànics treballen amb guants i mascareta. Quan han de moure un vehicle “posen les proteccions adients al seient, volant, canvi de marxes i fre de mà”. Les mesures s’intensifiquen de manera especial també en la neteja de les claus dels vehicles, dels papers dels cotxes i els bolígrafs amb fan signar les documentacions. En aquest taller també han senyalat “els espais de treball de cada operari perquè cap client el pugui traspassar”, per complir així les distàncies de seguretat marcades.

LA XIFRA

95
per cent dels tallers
han fet ERTO per passar aquests dos mesos tancats. Alguns operaris encara no ho han cobrat.

LA FRASE

L’objectiu és poder anar recuperant treballadors i ocupar la plantilla que teníem abans de la Covid-19
Walter Quintí
director de rodi tallers

Vigència dels permisos de conducció caducats

La direcció general de Trànsit recorda que els permisos de conducció caducats durant l’estat d’alarma mantenen la vigència fins a 60 dies després de finalitzar la situació excepcional. La majoria dels centres de reconeixement de conductors van obrir al públic a partir de l’11 de maig. La renovació del permís de conduir es pot fer en aquests centres sense haver-se de traslladar a la prefectura de Trànsit, que encara està tancada per la declaració de l’estat d’alarma.

Aquesta mesura afecta també la validesa de 90 dies dels informes mèdics que no s’haguessin incorporat a un expedient per a l’obtenció o pròrroga de vigència d’una autorització administrativa per conduir, la qual es veurà incrementada per tot l’estat d’alarma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia