Societat

XARXES SOCIALS

Les eines de socialització i de potenciació de negocis seran clau en la nova normalitat

Aquesta crisi hau­ria estat molt més dura sense xar­xes soci­als. Les eines digi­tals han acos­tat famílies i amics i han alleu­jat la soli­tud en què molta gent es veu obli­gada a viure el con­fi­na­ment. El seu paper soci­a­lit­za­dor és indis­cu­ti­ble i les dades són eloqüents. Des que va començar la pandèmia, 1,5 mili­ons de per­so­nes s’han fet usuàries de xar­xes soci­als arreu del món, explica Pedro Rojas, coor­di­na­dor del post­grau en mit­jans soci­als i màrque­ting digi­tal del Tec­no­Cam­pus de Mataró. I les xar­xes no només han afa­vo­rit les rela­ci­ons soci­als, també s’han con­ver­tit en apa­ra­dors vir­tu­als per a molts nego­cis forçats a tan­car por­tes per la decla­ració de l’estat d’alarma. “Els nego­cis locals han tro­bat noves opor­tu­ni­tats que abans no havien tin­gut neces­si­tat d’explo­rar”, asse­gura Rojas. “La digi­ta­lit­zació s’ha avançat cinc anys”, hi afe­geix Vanessa Esto­rach, con­sul­tora espe­ci­a­lista en tec­no­lo­gies mòbils i pro­fes­sora de trans­for­mació digi­tal als graus del Cen­tre de la Imatge i la Tec­no­lo­gia Mul­timèdia (CITM) de la UPC. Aquesta digi­ta­lit­zació és posi­tiva i caldrà afe­gir-hi, segons Esto­rach, la “cre­a­ti­vi­tat dels empre­sa­ris, que hau­ran d’apren­dre a ser pro­ac­tius per mirar de pre­veure les neces­si­tats dels com­pra­dors”, com ja fan les grans empre­ses de venda en línia. La con­sul­tora explica que l’excés d’infor­mació, sobre­tot els pri­mers dies de la pandèmia, ha ser­vit per cons­truir usu­a­ris de xar­xes soci­als més crítics. “Hem hagut d’apren­dre a ges­ti­o­nar millor tota la infor­mació que rebem per evi­tar angoi­xar-nos”, manté. La crisi de la pandèmia ha fet sub­mer­gir-se en aquest món gene­ra­ci­ons poc acos­tu­ma­des a ser-hi. Els més grans han après a fer vide­o­tru­ca­des per poder veure els seus nets i han des­co­bert nous usos de les xar­xes soci­als per omplir les llar­gues jor­na­des de con­fi­na­ment. Uns conei­xe­ments, per­so­nals i pro­fes­si­o­nals, que seran clau en la nova nor­ma­li­tat.

Les empreses han convertit les xarxes en aparadors
Pedro Rojas
Coordinador del postgrau en mitjans socials del tecnocampus
La digitalització s’ha accelerat cinc anys
Vanessa Estorach
Consultora en estratègies digitals, especialista en tecnologies mòbils i professora del CITM


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.