L'APLEC prepara la reentrada per desenvolupar el català
L'APLEC, Associació per a l'Ensenyament del Català, va reunir dissabte passat, 12 de juny, el seu Consell Consultiu, reunió al curs de la qual les institucions col·laboradores van fer el balanç de les accions de l'any escolar i van preparar la reentrada. L'ensenyament del català finançat per les col·lectivitats (municipis, Departament, Regió, Generalitat) ha representat aquest any uns 5.230 alumnes, o sigui el 65% dels efectius nord-catalans que estudien català en maternal i elemental.
Els elegits de Baixàs, de Rodès i de Sant Llorenç de Cerdans, en particular, han subratllat l'interès de seguir col·laborant per continuar sensibilitzant el màxim d'alumnes a la llengua i cultura catalanes, de manera que es doni una oportunitat perquè un màxim de joves puguin disposar de les millors armes lingüístiques per inserir-se en un mercat del treball transfronterer molt condicionat pel pes de la Catalunya del sud veïna i dels Països Catalans en general, on el català és llengua plenament oficial de 13 milions d'habitants. Van ser esmentats alguns projectes d'obertura de classes bilingües, sinònims de pedagogia innovadora i d'excel·lència que forma veritables plurilingües catalanoparlants. El bilingüisme escolar en llengua regional és encara més avantatjós que la iniciació al català, ja que s'inscriu en el marc de l'ensenyament ordinari de l'Éducation Nationale, sense cap cost suplementari per a les institucions locals.
L'APLEC va difondre, durant la seua Jornada de Portes Obertes, les diferents possibilitats d'accedir al professorat de les escoles bilingües català-francès, que ofereixen una carrera apassionant a tots als interessats per l'ensenyament i el desenvolupament del català. Les pre-inscripcions en els màsters Métiers de l'Enseignement et de la Formation català-francès (primari i secundari) a la Universitat de Perpinyà, es poden fer via web fins al 15 de juny del 2010: www.univ-perp.fr.
Informacions sobre la formació i l'ensenyament del català: APLEC, 04 68 66 22 11 o [email protected].