Societat

opinió

Cinc tendències pel pitjor any pel retail

El comerç tradicional fa massa temps que afronta les envestides que li arriben amb els avenços del nou mil·lenni i això fa que contínuament s’hagi de reinventar. La crisi actual no arriba sola i per això, fruit de les conclusions de les dues enquestes fetes per ESCODI durant el confinament, proposem cinc grans tendències per adaptar-nos al consumidor post-Covid:

1. Proximitat:

Comencem parlant de tendències del futur, tornant al passat. La proximitat era la principal possibilitat fins a la globalització, ja que el llunyà era l’anòmal. La crisi de la Covid-19 ens ha portat la por al forà i això, sumat a que ens adonem que és més sostenible un producte de Km0, que un ecològic vingui de l’altra banda del món, fa que revalorem el proper.

Aquest concepte encapçala una macrotendència actual que és l’activisme en el consum. El consumidor cada cop es posiciona socialment més a través del comprat i actes com comprar en comerços locals, les ciutats dels 15 minuts o el km0, són una forma de posicionament polític, cada cop més compartida.

2. Unicanalitat:

Per parlar d’omnicanalitat, usem el terme unicanal ja que el canal de vendes ha de ser únic. Ja no podem separar estratègia física i digital. Ha d’anar tot unit, tal com ho fem quan passegem per la botiga amb el mòbil a la mà i diluïm fronteres.

Cal millorar la botiga, aprofitant els avantatges del món digital: una bona gestió de dades, noves formes de comunicació amb el client o serveis de delivery. Així, propiciem una relació més estreta amb el client i una millor capacitat de gestió de la informació. L’estratègia online cal centrar-la en la comunicació, que ha d’anar a la una als dos canals i si el nostre producte té potencial per a ser venut a Internet, plantejar-nos on és millor fer-ho.

3. Animals socials:

La pandèmia ens distancia i refreda les relacions interpersonals, perdent la pàtina emocional que implica el tacte, una de les formes més sinceres de comunicació. Però com que mai hem deixat de ser animals socials, el comerç ha d’aportar escalf humà (però distanciat). Hem d’estar presents i de la forma més càlida possible. Si ho fem amb naturalitat i el client és receptiu, podrem desplegar tot el nostre potenciar com a assessores de vendes.

4. Excel·lència en les solucions:

Sempre s’ha dit que la base dels negocis que funcionen, és saber resoldre els problemes dels seus clients. El que ara canvia és la forma de resoldre’ls. A l’acrònim CRUP que tan bé defineix al consumidor actual: és qui cerca Comoditat, Rapidesa, Utilitat (resoldre problemes) i Preu, ara cal sumar l’afegitó “cercant l’excel·lència”.

Es destaca l’excel·lència com a tendència, perquè fer-ho molt bé és la clau de l’èxit del gran competidor global: Amazon. Ells són molt ràpids, superen expectatives, coneixen molt bé les necessitats dels seus clients i no s’estan per romanços: el seu objectiu és vendre i de la forma més ràpida i efectiva possible.

En un altre àmbit que hem de superar expectatives és en la seguretat sanitària. Estem en un moment de por i incertesa, per tant, el nostre negoci no pot fer dubtar ni un segon del seriosament que ens hem pres les mesures de seguretat, tot i que algunes les trobem poc justificades.

5. El comerç espectacle:

En un món digitalitzat pren una nova dimensió l’espai físic. La botiga com a lloc on recollir mercaderies ha deixat de tenir sentit. Calen comerços híbrids, vius, dinàmics, canviants, divertits, on jugar, aprendre i viure experiències rellevants.

Moltes de les propostes per a millorar els comerços i fer-los més dinàmics, impliquen canvis de legislacions. No pot ser que no es concedeixin llicències per a poder muntar una botiga de moda mesclada amb un bar, una fleca amb llibreria o una ferreteria on escoltar un bon concert. Cal sorprendre el client, que visqui experiències al punt de venda, ja que si segueix creixent el comerç electrònic, necessitarem motius de pes, més enllà d’un bon assessorament, per a entrar a les botigues.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia